چگونگی خرید دام سالم و ذبح آن در شرایط کرونایی

تهران (پانا) - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت خرید اینترنتی دام از مراکز مجاز و پرهیز از برگزاری مراسم و ایجاد تجمعات در عید قربان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی خرید دام سالم و ذبح آن در شرایط کرونایی

به گزارش وبدا، محسن فرهادی گفت: امسال عید سعید قربان با شرایط سخت کرونای دلتا یکی شده و لازم است شهروندان گرامی در رعایت توصیه های بهداشتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: مهم ترین عوامل شیوع بیماری کرونا در جامعه تردد، تجمع و تهویه نامناسب است. کسانی که می خواهند خرید یا ذبح دام داشته باشند باید از ترددها پرهیز کرده و باید دام سالم را به شکل خرید اینترنتی از شبکه های مجاز دامپزشکی تهیه کنند.

وی ادامه داد: باید از ایجاد هرگونه تجمع و دورهمی در منازل خودداری شود. مراکز عرضه دام نیز باید در فضای باز فعالیت کنند و در فضاهای بسته نیز باید تهویه مناسب وجود داشته باشد.

فرهادی گفت: تامین شرایط لازم برای دفع بهداشتی فاضلاب، خونابه ها و پسماندهای دام نیز اهمیت ویژه ای دارد. مردم باید از خرید دام های متفرقه و ذبح آنها در ملاء عام کنار خیابانها، منازل و مغازه ها خودداری کنند.

وی افزود: ذبح باید در مکان هایی که سازمان دامپزشکی با همکاری شهرداری ها تعیین و مشخص کرده اند و تحت نظر دامپزشک مستقر در محل انجام شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: رها کردن خونابه ها و پسماندهای دام به ویژه در روستاها کار غیربهداشتی است که نباید انجام شود. در این شرایط عدم توجه به توصیه های بهداشتی می تواند باعث قالب شدن سوش دلتای کرونا در جامعه شود.

وی با تاکید بر اینکه حتی در فضای باز نیز باید از ماسک استفاده کرد، گفت: تلفن ۱۹۰ آماده رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در کمترین زمان ممکن در خصوص موارد غیربهداشتی در عید قربان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار