حسینی خبر داد

تقویت و انسجام ساختاری آموزش و پرورش استثنایی در سطح ملی، استانی و منطقه ای

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر تقویت و انسجام ساختاری آموزش و پرورش استثنایی در سطح ملی، استانی و منطقه ای تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت و انسجام ساختاری آموزش و پرورش استثنایی در سطح ملی، استانی و منطقه ای

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی گفت: سال گذشته سه مصوبه در شورای سازمان آموزش و پرورش به تصویب رسید، اولین مصوبه تفویض اختیار ادارات استثنایی بود که اجرایی شده است و برای اجرای کیفی این مصوبه باید با ادارات کل جلسات توجیهی برگزار شود.

‏حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی ۱۲ هزار نیرو کمبود دارد، گفت: مصوبه دوم اختصاص ۱۰ درصد استخدامی های آموزش و پرورش به صورت ردیف مستقل به آموزش و پرورش استثنایی است. مصوبه سوم استثنا شدن کارکنان آموزش و پرورش استثنایی از قانون خدمات کشوری است که در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

حسینی در ادامه به تشریح سه مصوبه اخیرشورای آموزش و پرورش استثتایی پرداخت و گفت: افزایش گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شورا به تصویب رسید و سه گروه دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم، گروه دانش آموزان دارای اختلالات شنوایی و گفتاری و دانش آموزان با نقص توجه و بیش فعالی به عنوان سه گروه مستقل تحت پوشش سازمان قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه طرح تلفیقی فراگیر از نظر رشد کمی عملکرد خوبی داشته است گفت: این برنامه از نظر کیفی نیاز به بازبینی داشت و در شورای سازمان مصوب شد شورای راهبری کیفیت بخشی تلفیقی فراگیر با حضور اعضای درون و برون سازمانی در سطح ملی و استانی و با هدف کیفیت بخشی و کمیت بخشی طرح تلفیقی فراگیر ایجاد شود‌.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش پرورش استثنایی در سطح ملی خوب دیده شده است اما در سطح استان ها ادارات استثنایی به خوبی دیده نمی‌شوند، گفت: برای رفع این نقصیه شورای سازمان مصوب کرد شورای پشتیبانی و هماهنگی آموزش و پرورش استثنایی با ریاست مدیران کل و دبیری روسای استثنایی استان ها تشکیل شود و این شورا در سطح مناطق نیز که خلا بیشتر است با ریاست رئیس منطقه و دبیری یکی از مدیران آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد. آموزش و پرورش استثنایی صرفا یک سازمان ارائه دهنده خدمات به دانش آموزان استنثایی در کشور نیست، بلکه به این سازمان باید در نگاهی عمیق تر به عنوان یکی از کانون های کلیدی توسعه و چند بعدی آموزشی نگریست.

معاون وزیر گفت: چه در بعد فلسفه، چه از منظر جامعه شناختی، چه از دیدگاه فن آورانه و چه از رویکرد روانشناختی آموزش و پرورش استثنایی در خط قدم توسعه قرار دارد. این یک شعار یا آرمان نیست یک حقیقت نهفته در ذات ویژگی های مخاطبان این نهاد آموزشی است.

حسینی ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان و دانش آموزان استثنایی مستلزم تکیه بر غنی ترین و عمیق ترین مبانی اخلاقی و فلسفی است که اولین تجلی آن در مفهوم بنیادین عدالت آموزشی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: از سوی دیگر ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به این دانش آموزان در گرو نوآوری و خلاقیت در طراحی و ساخت رسانه های روزآمد آموزشی و روش های کارکردی توانبخشی است.

حسینی با بیان اینکه بی شک آموزش وپرورش عادی می تواند به این سازمان به عنوان کانون تحول و خاستگاه توسعه در ابعاد گوناگون بنگرد، افزود: سیاستگذاران نظام آموزشی می توانند گام های تحول و توسعه چند بعدی در آموزش وپرورش را با اعتماد، تکیه و بهره برداری از این خاستگاه تخصصی سریع تر، دقیق تر و سازمان یافته تر بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار