عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

تکمیل ظرفیت بهشت‌زهرا تا 3 سال آینده؛ آرامستان جدید پایتخت جانمایی شد

تهران (پانا) - ظرفیت بهشت زهرای تهران در حال تکمیل است و گفته می‌شود تا سه سال دیگر ظرفیت جدیدی برای تدفین در این آرامستان وجود نخواهد داشت و مدیریت شهری در تکاپوی ایجاد آرامستان جدید برای پایتخت است و قرار است به زودی آرامستان‌های جدید تهران معرفی شود.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل ظرفیت بهشت‌زهرا تا 3 سال آینده؛ آرامستان جدید پایتخت جانمایی شد

50 سال از عمر بهشت زهرای تهران می‌گذرد. زمینی که با مساحت 314 هکتار برای تدفین متوفیان آغاز به کار کرد. در سال‌های 78 و 88 به ترتیب 160 و 110 هکتار به مساحت بهشت زهرا افزوده شد و به این ترتیب مساحت بهشت زهرای تهران ۵۸۴ هکتار است. تکمیل ظرفیت بهشت زهرا در دو دهه اخیر یکی از دغدغه‌های مدیران شهری بوده است و اکنون ظرفیت چندانی برای بهشت زهرا باقی نمانده است.

بر اساس اعلام سازمان بهشت زهرا در طول نیم قرن در بهشت زهرا یک میلیون و 750 هزار نفر پذیرش شده‌اند که از این رقم یک میلیون و 500 هزار نفر در این آرامستان تدفین شده‌اند و باقی به شهرستان ارجاع داده شده‌اند. در سال 89 به طور متوسط روزانه 150 تا 170 نفر در بهشت زهرا پذیرش شده‌اند و 51 هزار نفر نیز به صورت عادی دفن شده‌اند. از ابتدای سال 99 و با شیوع بیماری کووید19 روزانه 225 تا 245 فوتی در بهشت زهرا پذیرش شده‌اند و طی 9 ماه حدود 22 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این آرامستان به خاک سپرده شدند.

به گفته سعید خال، ‌مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با توجه به تعداد فوتی‌ها، سازمان بهشت زهرا حداکثر ظرف ۳ سال آینده پاسخگوی متوقیان خواهد بود.

وی درباره آرامستان جدید پایتخت نیز گفت: «نتیجه مطالعات برای مکان‌یابی آرامستان‌های جدید تا پایان سال مشخص می‌شود و مدیریت شهری اعلام می‌کند که چه آرامستان‌هایی به تهران اضافه خواهد شد.»

ایجاد 4 آرامستان جدید در تهران

همچنین عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی شهرداری تهران خردادماه امسال در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با تاکید بر اینکه فضای بهشت زهرا در سه سال دیگر بیشتر ظرفیت ندارد، گفت: «چهار آرامستان جدید در شرق، جنوب شرق، شمال غرب و غرب ایجاد می‌‌شود که در طراحی فضاهای این آرامستان‌ها، موضوع دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی در نظر گرفته خواهد شد.»

جانمایی آرامستان جدید تهران

سید آرش حسینی میلانی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران و رئیس کمیته محیط زیست شورا در گفت‌وگو با پانا درباره تعیین تکلیف آرامستان‌ جدید پایتخت اظهار کرد:‌ «در این زمینه منطقه‌ای در نزدیکی بهشت زهرا(س) مشخص و جانمایی شده است. همچنین دو تا سه منطقه دیگر نیز مشخص شده و برای آن مشاوره گرفته شده است.»

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: «طبق گزارش مشاور پروژه آرامستان جدید تهران،‌ مشکلی وجود ندارد و اقدامات برای تملک نزدیک‌ترین فضا به بهشت زهرا انجام شده شده است و هیچ‌گونه نگرانی از این موضوع وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار