نگاهی به پاویون بحرین در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز

تهران (پانا) - پاویون کشور‌ بحرین اثر گروهی از هنرمندان را با کیوریتوری نورا آل سایه و غسان چمالی در منطقه آرسناله ونیز به نمایش گذاشته است. این پاویون داستان «مروارید» را روایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به پاویون بحرین در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز

به گزارش هنرآنلاین، پروژه کشور بحرین، احیای مجدد شهر محرق است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. صید مروارید یکی از راه‌های درآمد در اقتصاد بحرین و محرق به عنوان پایتخت این صنعت شناخته می‌شد. پس از ظهور مرواریدهای پرورشی در دهه ۱۹۳۰، ساختار اقتصادی این شهر تغییر کرد. جمعیت بومی مجبور به مهاجرت و کارگران مهاجر جایگزین آن‌ها شدند.

پاویون بحرین سرگذشتی را که مروارید پشت‌سر گذاشته است روایت می‌کند و جنبه‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و فرهنگی را کنار هم قرار می‌دهد. این نمایشگاه متشکل از یک سکوی فلات‌مانند است که در آن اشیای مختلف از جمله بخش‌هایی از اجزای تشکیل‌دهنده فرآیند احیای محرق، مصنوعات، ماکت‌، پوسته‌های صدف و... را به نمایش گذاشته است.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار