قدردانی وزیر خارجه چین از نقش دولت روحانی در تقویت روابط تهران-پکن

تهران (پانا) - وزارت امورخارجه چین اعلام کرد وانگ یی در گفت وگوی تلفنی با وزیر امورخارجه ایران از نقش مثبت دولت روحانی در تقویت روابط تهران و پکن قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی وزیر خارجه چین از نقش دولت روحانی در تقویت روابط تهران-پکن

به گزارش ایسنا، وانگ یی وزیر امورخارجه چین و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به صورت تلفنی با یکدیگر بحث و رایزنی کردند.

وزارت امورخارجه چین با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: وانگ یی در اظهارات خود گفت که چین از همکاری‌های مثبت رئیس جمهور حسن روحانی و دولت او برای توسعه روابط ایران و چین در طول هشت سال گذشته تقدیر می کند.

در ادامه این بیانیه که روی وب سایت وزارت امورخارجه چین منتشر شده، آمده است: چین خواهان همکاری با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران و دولت او برای پیشبرد سنت قدیمی اعتماد دوطرفه و حمایت میان دو کشور، تقویت تبادلات و همکاری‌های دوستانه، حفاظت از چندجانبه‌گرایی و عدالت بین الملل است.

همچنین در این بیانیه آمده است: پکن از حمایت ایران از چین در موضوعات مرتبط با منافع اساسی این کشور تشکر می کند و همچون همیشه از ایران در حفاظت از حاکمیت و عزت ملی و انتخاب راهی برای توسعه که متناسب با شرایط ملی اش است، حمایت خواهد کرد.

طبق این بیانیه، ظریف نیز در این تماس تلفنی از کمک چین به ایران برای تهیه واکسن و لوازم مقابله با پاندمی کرونا قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری ها با چین برای مبارزه با این بیماری ادامه یابد.

محمدجواد ظریف در ادامه گفت که برای ایران، روابط دو کشور اهمیت بسیاری دارد و براین باور است که روابط دوجانبه بعد از روی کار آمدن دولت جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه چین، دو طرف به علاوه درباره اوضاع افغانستان و موضوعات دیگر رایزنی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار