راه یابی 143 اثر برگزیده دانش آموزان گیلانی به مرحله کشوری جشنواره علمی، پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی

رشت ( پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت در دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی استان گیلان 143 اثر از 162 دانش آموز استان به مرحله کشوری راه یافتند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی 143 اثر برگزیده دانش آموزان گیلانی به مرحله کشوری جشنواره علمی، پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جابر اخلاقی با اشاره به شرکت 86 هزار و 251 دانش آموز در دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی استان گیلان اظهار کرد: این جشنواره در رشته های: آزمایشگاه علوم، فناوری نانو، نجوم، انرژی های نوین، هوا و فضا و دریا، سلول های بنیادی و پزشکی، زیست فناوری، ادبیات و علوم انسانی، کدنویسی و گیاهان دارویی و طب سنتی در گرایش های مختلف برگزار شده که در نهایت 162 دانش آموز با ارائه 143 اثر برگزیده در قالب های گروهی و انفرادی توانستند رتبه های استانی را از آن خود کنند و به مرحله کشوری راه یابند.

وی افزود: دانش آموزان شهرستان لنگرود با 33 اثر، ناحیه یک رشت با 32 اثر و ناحیه دو رشت با 21 اثر بیشترین تعداد برگزیده استان به جشنواره کشوری را به خود اختصاص دادند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت پژوهش در تعمیق یادگیری دانش آموزان خاطرنشان کرد: 20 پژوهش سرا در استان گیلان در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت می کنند و 2 هزار و 413 دانش آموز عضو پیوسته پژوهش سراها هستند. همچنین در حال حاضر 167 انجمن علمی و پژوهشی در مدارس استان فعال هستند.

سال گذشته 669 دانش آموز گیلانی در این جشنواره شرکت کردند و در نهایت گیلان حائز دو رتبه سوم کشوری در «کدنویسی» و « ادبیات » شد.

آثار دانش آموزان در مرحله کشوری در قطب های کشوری در حال داوری است که نتایج آن به زودی اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار