رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مطرح کرد؛

انتقاد از صدور فرم اعلام عوارض مربوط به حوزه تثبیت و نظارت فنی به‌صورت دستی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت در حوزه نظارت فنی، تخلفات و تثبیت همچنان فرم‌های اعلام عوارض به‌صورت دستی صادر می‌شود و علی‌رغم قول‌های معاونت شهرسازی و معماری و تمهیداتی که اندیشیده شده، هنوز این موضوع عملیاتی نشده است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از صدور فرم اعلام عوارض مربوط به حوزه تثبیت و نظارت فنی به‌صورت دستی

محمد سالاری در سیصد و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بازگشایی کوشک باغ هنر، یکی از اولویت های شورای شهر به عنوان یک بنا با معماری فاخر بود که طی چند روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید، از این بابت از شهرداری تهران و شرکت نوسازی عباس آباد تشکر میکنم.

سالاری در ادامه در تذکری بیان داشت: قرار بود، عوارض مصوب شورای شهر بدلیل فضای کرونایی با تاخیر، از تاریخ یکم تیر ۱۴۰۰ عملیاتی شود و مجددا یک فرصت ۱۲ روزه از سوی شهرداری تهران داده شد اما اکنون با شهروندان زیادی مواجه هستیم که در این فاصله زمانی فیش و فرم اعلام عوارض دریافت کردند اما امکان پرداخت برای آن ها فراهم نشده است.

وی ادامه داد: برخی از مناطق روزهای پنجشنبه و جمعه فعال بودند و فیش صادر می کردند و دریافتی داشتند و بسیاری از مناطق این کار را انجام نداده اند‌.

سالاری گفت: درخواستی که تعدادی از همکاران شورا بنابر مراجعات مردم دارند، اینست که به شهروندانی که در فرصت قانونی، فرم اعلام عوارض دریافت کردند و امکان پرداخت نبوده، حداقل دو روز فرصت داده شود تا بتوانند پرداختی خود را انجام دهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا گفت: تذکر دیگر من به عدم سیستمی شدن عوارض مربوط به حوزه تثبیت و نظارت فنی است. من بارها و بارها در این دوره این موضوع را پیگیری کردم، خوشبختانه اکنون در حوزه صدور پروانه، فرم های اعلام عوارض بصورت سیستمی، هم محاسبه می شود و هم صادر می شود. البته در یک مقطعی فیش‌ها دستی و علی الحساب دریافت می‌شد که با تذکری که چند ماه پیش داشتم، تا حد زیادی ساماندهی شد اما در حوزه نظارت فنی، تخلفات و تثبیت همچنان فرم های اعلام عوارض بصورت دستی صادر می شود و علی رغم قول های معاونت شهرسازی و معماری و تمهیداتی که اندیشیده شده، هنوز این موضوع عملیاتی نشده است.

سالاری ادامه داد: درخواست من از شهردار تهران و معاون شهرسازی و معماری اینست که در فرصت باقی مانده از دوره این کار بسیار مهم را عملیاتی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار