بازگشایی اردوگاه دانش‌آموزی شهید سلیمانی در شهرستان پارس آباد

اردبیل(پانا) - همزمان با آیین افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان پارس آباد، اردوگاه دانش‌آموزی شهید سلیمانی این شهرستان با رویکرد فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و رفاهی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی اردوگاه دانش‌آموزی شهید سلیمانی در شهرستان پارس آباد

به گزارش مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد، در این آیین سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه اردوگاه های فرهنگی تفریحی دانش آموزی ظرفیتی مناسب برای تقویت روحیه آینده سازان و تمرین مسوولیت پذیری و مهارت آموزی آنان به شمار می رود گفت: اوقات فراغت بهترین فرصت ها برای انجام فعالیت های تربیتی بوده و نقش بسزایی در کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و نسل آینده دارد و اجرای برنامه‌های اثرگذار غنی سازی اوقات فراغت زمینه ساز کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی بین آنان است.

او ایجاد اردوگاه دانش آموزی را گامی عمیق و مهم در اجرایی کردن ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین دانست و افزود: اردوگاه‌های دانش آموزی مکانی مقدس، امن برای غنی سازی اوقات فراغت و رشد مهارت‌های دانش آموزان است و وقتی که دانش آموزان از محیط های بسته به فضاهای باز اردوگاه ها وارد می شوند. تعاملات اجتماعی و میزان مهارت های آنان افزایش می یابد و نتایج ارزشمندی را از نظر تربیتی و اجتماعی برای آنان در پی دارد.

خلیلی موسوی ضمن تقدیر و تحسین عملکرد مدیریت و مجموعه آموزش و پرورش پارس آباد بخاطر تلاش های شبانه روزی در احداث اردوگاه دانش آموزی شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: اگر زیرساخت‌های مهم رفاهی و تفریحی در این مکان مهم فراهم و تقویت شود نه تنها ظرفیت بهره برداری منطقه ای و استانی دارد، بلکه قابل توسعه در سطح ملی است. بنابراین برای تحقق این هدف، پیگیری همه مسئولین شهرستانی، استانی و نماینده مجلس شورای اسلامی و خیرین بزرگوار امری ضروری است.

عباس جهانگیرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی شهرستان های پارس آباد،بیله سوار و اصلاندوز نیز در آیین افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی و بازگشایی اردوگاه دانش آموزی شهید سلیمانی بر اهمیت و ضرورت اردوگاه دانش آموزی در این منطقه تاکید کرد و با توجه به گستردگی و طبیعت بکر این اردوگاه و همجواری آن با رود ارس و سایر جاذبه های گردشگری اطراف آن ،موقعیت آن را بی نظیر دانست و برای توسعه و تجهیز آن در اندک زمان ممکن قول مساعدت داد.

کیومرث هاشمی، مدیر آموزش و پرورش پارس آباد با بیان اینکه اردوگاه ها نقش مهمی در اجرای برنامه های تربیتی و رشد شخصیتی، اجتماعی و مهارت آموزی دانش آموزان دارند. گفت: اردوگاه دانش آموزی شهید سلیمانی اولین اردوگاه شهرستان پارس آباد بوده که از نظر جمعیتی دومین شهرستان پرجمعیت استان محسوب می شود که بایست نسبت به تکمیل و تجهیز آن در کمترین زمان ممکن اقدام شود و برای توسعه زیر ساخت ها، امکانات و تجهیزات آن نیازمند مشارکت جدی مسئولین شهرستانی،استانی ،کشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی و خیرین هستیم.

در پایان این مراسم با اهدای قاب عکس و یک جلد شناسنانه شهید سلیمانی از همکار فرهنگی و فرزند شهید، سرکار خانم دلیر، قاسمزاده، بازنشسته فرهنگی، عباس جهانگیرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تجلیل بعمل آمد.

برگزاری اردو های یک روزه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی مدارس منطقه و حضور آنان در فضای مصفای اردوگاه، ادای احترام به یادمان شهدا و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط اعضای تشکل های دانش آموزی در ابتدای برنامه، ،برپایی چادر و استقرار خودروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ورودی اردوگاه، استقرار چادر پزشک و خدمات ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست، همکاری و همیاری تشکل های بسیج دانش آموزی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب از سوی شورای دانش آموزی و نیز اجرای سرود توسط دانش آموزان دبیرستان متوسطه دوره اول دختر دبیرستان الزهراء1، مسابقات فوتبال و بازی والیبال و تمرینات تیم تیر اندازی با کمان شهرستان، برپایی کلاس های روباز آموزش احکام و مشاوره تحصیلی، پخت آش و نان محلی از جمله برنامه های شاد و متنوع این مراسم بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار