امام جمعه موقت بهاباد :

شورای نگهبان، عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است

بهاباد (پانا) - امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه شورای نگهبان جایگاهی بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد و به‌همین جهت یکی از نهادهایی است که بیشترین هجمه‌های دشمن را به‌خود اختصاص داده است گفت شورای نگهبان، عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شورای نگهبان، عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است

حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد درخطبه های این هفته نمازجمعه به سالروزتشکیل شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و اظهارداشت : شورای نگهبان با تمام توان مقابل استکبار و دشمنان نظام ایستادگی کرده و خار چشم دشمنان است.

امام جمعه موقت بهاباد عنوان کرد : شورای نگهبان یکی از پایه های اصولی و اساسی نظام است که توانسته درطول 42 سال عمر پربرکت انقلاب به خوبی از دستاوردهای نظام و انقلاب پاسداری و حفاظت نماید .

خطیب جمعه موقت بهاباد ادامه داد : شورای نگهبان ضامن اقتدار و صلابت نظام اسلامی است و تضعیف این نهاد مقدس به منزله تضعیف خود نظام و خلاف مصالح انقلاب اسلامی است و کسانی که توهین و افتراء به این نهاد انقلابی می کنند بدانند که خواسته یا ناخواسته به استکبار خدمت می کنند.

رئیس حوزه علمیه بهاباد با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان افزود : عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و یکی از اعمال مناسک حج است که درمنی انجام می‌شود .

وی با بیان اینکه عید قربان روز رسیدگی به نیازمندان، اطعام فقرا، روز تمرین، تجلی و تحصیل تقوا برای یک عمر زندگی با تقوای الهی است بیان داشت : عید قربان عید بندگی خدا، غلبه بر هواهای نفسانی، بریدن از تعلقات مادی و قربانی کردن جان و مال در مقابل خداوند تعالی است.

اخوان عید قربان را ازاعیاد رسمی مسلمانان و عامل وحدت جامعه اسلامی دانست و گفت:عید قربان فرصتی ارزشمند برای وحدت اسلام و مسلمین است.

امام جمعه موقت بهاباد با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) وبا بیان اینکه ایشان پرچم‌دار اتحاد امت اسلامی بودند افزود :این امام همام در دو دهه امامت خود، با وجود همه محدودیت‌ها و سختی‌ها خدمات زیادی برای تثبیت و گسترش تشیع انجام دادند.

وی با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) در کودکی ازجمله حاضران در کربلا بودند و جنایت‌های یزدیان را از نزدیک مشاهده کرده‌اند، ادامه داد: امام باقر(ع) در تمام عمر به دنبال تبیین مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفای ایشان بودند و وصیت آن حضرت نیز در همین راستا بوده است.

محمد علی اخوان بهابادی با اشاره به اینکه حضرت امام محمد باقر(ع) با تربیت شاگردان زیادی، که به واسطه آنان قدرت شیعه را که مستور بود آشکار کرد، نقش مهمی در نشر معارف توحیدی داشت افزود : ایشان تلاش بسیاری در جهت تربیت شاگردانی که نقش مهمی در نشر معارف توحیدی داشتند، انجام دادند.

وی به روز عرفه و قرائت دعای عرفه در این روز اشاره کرد و روزعرفه را روز شناخت خداوند تبارک و تعالی ، روز اعتراف به گناه و طلب بخشش عنوان کرد و گفت:روز عرفه فرصتی برای بازنگری در اعمال و رفتار است.

امام جمعه موقت بهاباد روزعرفه را روز بازگشت انسان به سوی خداوند متعال برشمرد و بیان کرد: در روایات ائمه معصوم(ع) آمده است که اگر گناهان انسان در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر بخشیده نشود، قطعاً در روز عرفه مورد بخشش خداوند متعال قرار می‌گیرد، پس لازم است تا همگان این فرصت عظیم را درک کنند.

اخوان تصریح کرد: قرائت دعای عرفه حضرت امام حسین(ع) در روز عرفه بسیار مورد سفارش قرار گرفته است، چراکه در آن حضرت تمامی نعمت‌های الهی را برشمرده و واقعاً به انسان عرفان و معرف می‌دهد و ان شائ الله با برطرف شدن ویروس کرونا دوباره خواندن دعای عرفه مثل سالهای قبل باشد.

امام جمعه موقت بهاباد به هفته عفاف و حجاب اشاره کرد وبا بیان اینکه عفاف و حجاب فقط به بانوان اختصاص ندارد و در دین مبین اسلام بر حفظ حجاب و عفت توسط مردان هم تأکید شده است افزود :حجاب یک واجبی است که بعد اجتماعی دارد .

امام جمعه موقت بهاباد راهکار مبارزه با بد حجابی را عطوفت و مهربانی در حق افراد بد حجاب و جذب آنها از طریق احترام دانست و اضافه کرد: باید هنگام مبارزه با بدحجابی کرامت انسانی افراد مختلف حفظ شود؛ چرا که لازمه داشتن زندگی متعالی حفظ کرامت انسانی است. در ضمن انسان باکرامت عفیف است و اگر شخصی عفت ندارد، باید علت آن را جست‌وجو کرد.

وی با بیان اینکه وقتی حجاب در جامعه رواج پیدا کند سبب سلامت افراد و امنیت آنان می‌شود افزود : حجاب برای زنان محدودیت ایجاب می‌کند نه مصونیت .

اخوان با بیان اینکه همه باید در حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند افزود : حجاب ارزش است و همه باید در حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

رئیس حوزه علمیه بهاباد بااشاره به اینکه حفظ کرامت و جایگاه زن در گرو حفظ و توجه به عفاف و حجاب است خاطرنشان کرد : حجاب، سرمایه ای ماندگار و زینتی مخدوش نشدنی است که دختران و زنان ما را تا بلندترین قله های پرشکوه سربلندی و سعادت اوج می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار