صمد نیکخواه بهرامی در گفت‌وگو با پانا

پرچمداری ایران در المپیک حس و حال بی‌نظیری دارد

درخشش در المپیک نیاز به امکانات دارد/ با امکانات زیر صفر یک بازی را هم ببربم افتخار بزرگی است

تهران (پانا) - پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو از امکانات تیم ملی بسکتبال ذر مسیر المپیک گلایه کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پرچمداری ایران در المپیک حس و حال بی‌نظیری دارد

بسکتبال ایران یکی از رشته‌های تیمی حاضر در المپیک توکیو است که برای دومین بار جواز حضور در المپیک را کسب کرده است، آسمان‌خراش‌های ایران سال ۲۰۰۸ در المپیک پکن حضور پیدا کردند و با ۵ باخت مقابل تیم‌های لیتوانی، آرژانتین، کرواسی، استرالیا و روسیه در جایگاه یازدهم قرار گرفتند. حالا تیم ملی بسکتبال ایران در این دوره از المپیک قرار است رودرروی حریفان خود قرار بگیرد و کار سختی هم پیش‌رو دارند؛ همگروهی ایران با تیم‌های فرانسه و امریکا کار را برای شاگردان شاهین‌طبع سخت کرده است.

بسکتبال همچون دو رشته تیمی دیگر، شمشیربازی و والیبال توانست مسافر توکیو شود؛ اما حواشی این رشته در آستانه المپیک کم نبوده؛ این رشته ورزشی از یک سال پیش سهمیه خود را برای حضور در المپیک قطعی کرده، اما دقیقا از یک سال پیش حواشی متعددی هم برای این فدراسیون المپیکی رقم خورد. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آقای رئیس و سرپرست تیم در جریان مسابقات کاپ آسیا، سوژه شدن شماره برعکس پیراهن حامد حسین زاده در پنجره سوم انتخابی آسیا و درنهایت بازداشت سه نفر از اعضای تیم ملی در فرودگاه امام خمینی به خاطر حمل اقلام غیرقانونی، اتفاقات بدی بود که باعث شده تا نمره منفی در کارنامه فعلی مسئولان فدراسیون بسکتبال ثبت شود.

اما اوج بی‌نظمی برای بسکتبال ایران در چند روز گذشته اتفاق افتاد؛ پیش از این بازیکنان تیم ملی در حرکتی دسته جمعی، به بی کیفیت بودن برنامه غذایی اردوها اعتراض کرده بودند اما این بار واکنش‌ها به سمت سالن تمرین بسکتبال رفت. سالن تمرین تیم ملی کشورمان به دلیل عدم دستگاه تهویه و گرم شدن هوای تهران جای مناسبی برای تمرین نبود و با وجود اعتراض بازیکنان، مسئولان فدراسیون هیچ واکنشی نشان ندادند و همین موضوع سبب شد تا سرمربی تیم به فکر سالنی دیگر برای تمرین شاگردانش باشد!

تیم ملی بسکتبال کشورمان در شرایطی یکشنبه هفته آینده راهی توکیو می‌شود که این روزها به لحاظ امکانات شرایط بسیار بدی دارد، البته آقای رئیس و سرپرست، در سفر حضور داشتند، طباطبایی رئیس فدراسیون به همراه تیم ملی جوانان به لتونی سفر کرده بود و در دو هفته گذشته سر کارش حاضر نبود و مسعود قاسمی مدیر تیم‌های ملی بسکتبال نیز به سمنان سفر کرده بود.

با این حال، با تمامی حواشی‌ها که برای بسکتبال ایران به وجود آمده، نکته قوت این تیم حضور صمد نیکخواه بهرامی به‌عنوان پرچم‌دار المپیک توکیو است که در ادامه گفت‌وگو او به شرح زیر است:

از پرچمداری در المپیک توکیو شروع می‌کنیم چه حس و حالی دارید؟

خیلی حس خوبی دارم؛ من فکر نمی‌کردم که به عنوان پرچم‌دار انتخاب شوم و حتی چند نفر به من گفته بودند اسمم در لیست است اما خیلی به آن توجه نکردم و جدی نگرفتم. بعد از اینکه اسمم به عنوان پرچمدار معرفی شد خیلی خوشحال شدم، این افتخار بزرگی برای هر ورزشکار است‌ و امیدوارم نماینده شایسته‌ای باشم.

قبلا هم تجربه پرچمداری داشتی

در بازی‌های آسیایی پرچمدار کاروان ایران بودم که آن هم افتخار بزرگی بود. برای ما پرچم اهمیت زیادی دارد چرا که وقتی در سالن به اهتزاز درمی‌آید تمام خستگی از تنمان بیرون می‌رود؛ مطمننا در دست گرفتن پرچم هم حس وصف‌ناپذیری دارد. همان چند قدم که با پرچم کشورت راه می‌روی حس فوق‌العاده‌ای دارد و مثل این است که روی ابرها راه میروی.

بسکتبال ایران در المپیک کار سختی دارد ، حریفان را چطور می‌بینی؟

المپیک جای بهترین‌هاست و مطمننا ۱۲ تیمی که در المپیک شرکت می‌کنند جزء بهترین‌های دنیا هستند، به نظرم حضور ما در بین ۱۲ تیم افتخار بزرگی است و امیدوارم بازی‌های خوبی ارائه بدهیم.

بازی با امریکا سخت‌ترین و جذاب‌ترین بازی ایران است .

قطعا همینطور است، امریکا یکی از تیم‌های خاص و فوق‌العاده است که نه تنها در بسکتبال بلکه در المپیک هم تافته جدا بافته است و همانطور که می‌دانید در دهکده المپیک هم حضور ندارد به خاطر توجه زیادی که به این تیم می‌شود. بازی کردن مقابل این تیم برای بسکتبال ما بسیار اتفاق خوب و مثبتی است و این نصیب هر تیمی نمی‌شود. در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ نتوانستم مقابل امریکا به دلیل مصدومیت بازی کنم و از این اتفاق بسیار افسوس می‌خورم، الان خیلی خوشحالم که دوباره شرایط به گونه‌ای پیش رفت که توانستم فرصت بازی مقابل این تیم را پیدا کنم.

اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم ، باید از بسکتبال ایران در المپیک انتظار چه نتیجه‌ای را داشته باشیم؟!

واقعا نباید انتظار خاصی داشته باشم، حضور تیم‌های راه یافته به المپیک اتفاق بزرگی بود و این موضوع را می‌توان از بررسی تیم‌های راه نیافته به المپیک فهمید. بنابراین حضور ما در این دوره از المپیک و قرار گرفتن در بین ۱۲ تیم برتر المپیکی اتفاق بزرگی بود.

در این دوره هم امکانات بسکتبال بسیار ضعیف بود ...

با امکانات زیر صفری که داشتیم بتوانیم یک بازی را ببریم افتخار بزرگی است. در سال ۲۰۰۸ وقتی توانستیم به المپیک راه پیدا کنیم، آن زمان خیلی از افراد می‌گفتند بسکتبال شانسی به المپیک راه پیدا کرده اما حالا که این اتفاق بار دیگر تکرار شد، دیگر کسی نمی‌توانست بگوید بسکتبال شانسی به المپیک راه پیدا کرده است، این اتفاق خوبی بود و نشان داد که بسکتبال ایران قدرت خوبی در آسیا دارد.اما درخشش در المپیک به امکانات نیاز دارد و کار راحتی نیست.

پس وضعیت آماده‌سازی تیم با این شرایط امیدوار کننده نیست...

ما نسبت به المپیک قبل در بحث تدارکات بسیار ضعیف بودیم و علت اصلی آن هم کرونا بود، خیلی از اردوهای خوب ما به خاطر این بیماری کنسل شد. با این حال تلاش می‌کنیم تا با توجه به شرایط و امکانات بهترین خودمان در المپیک باشیم و بازی‌های خوبی ارائه بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار