تحقیق و تفحص از صداوسیما کلید خورد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آغاز اقدام برای تدوین طرح تحقیق و تفحص از صدا و سیما با تمرکز بر عملکرد اقتصادی اداره کل بازرگانی، صندوق بازنشستگی این سازمان و ... خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تحقیق و تفحص از صداوسیما کلید خورد

به گزارش روابط عمومی مجلس، جواد نیک‌بین با انتقاد از برخی عملکردهای صدا و سیما که بدون نظارت و پاسخگویی رقم خورده و نه تنها هیچ ثمره‌ای برای مخاطبان هم نداشته بلکه تبعات سوء فرهنگی را در پی داشته است، گفت: به دنبال تدوین طرحی هستیم که براساس آن از سازمان صدا و سیما تحقیق تفحص کنیم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس همچنین با انتقاد از حجم بالای تبلیغات بازرگانی و برخی دستمزدهای نجومی تولید خارج از چهارچوب معمول ‌های سیما و سیمافیلم تاکید کرد که مجلس درباره این مسئله نیز اقدامات نظارتی لازم را انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با تاکید بر لزوم توجه به اقشار بازنشسته صدا و سیما گفت: نحوه عملکرد و قراردادهای انجام شده در ۵ سال گذشته در صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما نیز مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

نیک بین با تشریح ٥ محور اصلی این طرح که در دست تدوین است، گفت: «نحوه عملکرد اداره کل بازرگانی صدا و سیما و میزان درآمدهای نقدی و تهاتری و نحوه عقد قراردادهای بلندمدت و مشارکتی با موسسات تجاری»، «نحوه عملکرد، قراردادها و عقود و تملک و واگذاری‌های صورت گرفته طی ۵ سال گذشته در صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما»، «عملکرد سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و نحوه واگذاری اختیارات به بخش خصوصی و مداخلات در حقوق قانونی دیگر سازمان‌ها و نهادها»، «عملکرد و میزان هزینه و سرمایه‌گذاری انجام شده در راه‌اندازی و تبلیغ پیام رسان سروش و ارتباط مالی و مالکیتی پیام رسان سروش پلاس و سازمان صدا و سیما» و همچنین «نحوه واگذاری قیمت گذاری و عقد قراردادهای غیرمعقول و دستمزدهای نجومی تولید خارج از چهارچوب معمول شبکه‌های سیما و سیما فیلم» از جمله محورهای تحقیق و تفحص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار