ملکی تاکید کرد

رمزینه‌های سریع پاسخ و تدوین برنامه درسی متناسب با شرایط کووید 19

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در دیدار با روسای گروهای تألیف این سازمان بر تمرکز روی دو موضوع رمزینه‌های سریع پاسخ و تدوین برنامه درسی متناسب با شرایط کووید 19 تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رمزینه‌های سریع پاسخ و تدوین برنامه درسی متناسب با شرایط کووید 19

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسن ملکی دو موضوع رمزینه‌های سریع پاسخ و تدوین برنامه درسی متناسب با شرایط کووید 19 را موضوعاتی ضروری برای سازمان دانست و اظهار داشت: اگر گفته می‌شود کاری ضروری است معنایش این است که اگر آن کار صورت نگیرد، ضرر و خُسران به همراه دارد و یک خلاء پدید می‌آید و در آن خلاء همه مصدوم می‌شوند. گاهی صدمات جانی نیست بلکه از نوع شخصیتی، منشی و روشی است بنابراین اگر انسان ضرورت‌ها را تشخیص ندهد یا تشخیص دهد اما همت بلندی برای انجام آنها نداشته باشد، مصدوم خواهد شد.

وی افزود: اگر ما در برخی امور سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ضرورت سخن می‌گوییم، در راستای فرامین الهی در حرکت هستیم. الحمدلله شما همکاران عزیز بیش از بنده به این موضوع توجه دارید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم ضرورت‌ها را انجام دهیم باید به دو اصل پایبند دقت و سرعت پایبند باشیم. کاری که ما انجام می‌دهیم باید با دقت نظر و تفکر لازم و تدبیر کافی باشد. راجع به دقت نظر در دین مبین اسلام تأکید شده است زیرا حاصل کار شما با دقت نظر ارتباط مستقیم دارد. اما دقت باید با سرعت نیز همراه باشد زیرا اگر در قید زمانش آماده شود مشکلات زیادی از ما را حل خواهد کرد. در واقع کار ما نباید نوشداروی بعد از مرگ سهراب باشد که وقتی انجام شد دیگر فایده‌ای نداشته باشد.

ملکی ادامه داد: اکنون دو امر که برای سازمان ضروری است روی میز مدیران محترم گروه‌ها قرار دارد که می‌دانم زحمات فراوانی در این زمینه کشیده می‌شود و وقت و انرژی زیادی از همکاران می‌گیرد اما لازم است که این کارها با دقت و در زمان مشخص انجام شود.

ضرورت تولید رمزینه‌های سریع پاسخ

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت رمزینه‌های سریع پاسخ بیان کرد: ضرورت این موضوع به این دلیل است که کتاب درسی ولو در بهترین حالت خودش، ظرف محدود است و محدودیت ذاتی دارد، در حالیکه امروزه بحث توسعه اطلاعات، عمق اطلاعات و گستره اطلاعات دانش‌آموزان و حتی خانواده آنها، باعث می‌شود که ما به کتاب درسی وسعت ببخشیم و با محتواهای مکمل و غنی‌ساز فرصتی را فراهم کنیم که دانش‌آموزان و والدین مراجعه نمایند و استفاده کنند. پس بحث رمزینه‌ها به این دلیل ضرورت است که ما الزام داریم محتواها و فرصت‌های یادگیری را توسعه دهیم.

ملکی با بیان اینکه هدف ما تولید بسته‌های تربیت و یادگیری است اما از افزایش غنای کتب درسی موجود نیز نباید غافل شد، اظهار داشت: ان‌شاءالله برای سال 1401، هر گروه در هر دوره تحصیلی‌اش باید یک نمونه بسته تربیت و یادگیری طراحی کند تا اجرای آزمایشی کنیم. بنده بارها عرض کرده‌ام که کتاب‌های درسی موجود هنوز عمر خواهند داشت زیرا کار ما تدریجی و گام به گام است و هر گام باید معنای خاص خودش را داشته باشد. بنابراین کتاب‌های درسی که همکاران عزیز تدوین کرده‌اند هنوز با ما است و باید از آن‌ها مراقبت کنیم.

ضرورت تولید برنامه ویژه متناسب با شرایط کرونا

ملکی درباره ضرورت تدوین برنامه ویژه متناسب با اوضاع کرونا بیان کرد: ان‌شاءالله شرایط ایجاب کند که دانش‌آموزان به مدارس بروند و به‌صورت حضوری آموزش ببینند ولی واقعیت‌ها مرتب ما را مردد می‌کند بنابراین نباید قطعی تلقی کرد که همه مدارس در مهر امسال به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد. در این مسیر، سال گذشته در زمان محدودی که وجود داشت محتواهایی در سازمان پژوهش آماده شد اما امسال به دنبال تدوین یک برنامه درسی ویژه متناسب با شرایط قرمز هستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد: شهریور، زمان معرفی و اشاعه تولیدات ما به ستاد و استان‌ها است و در این زمان باید به کارمان اعتبار ببخشیم بنابراین انتظار داریم که کار تولیدات تا پایان مرداد تمام شود.

در ادامه نشست، لطیف عیوضی، معاون برنامه‌ریزی دوره متوسطه دفتر تالیف آموزش عمومی و متوسطه نظری بیان کرد: ایده اولیه ما در مورد پروژه رمزینه‌های سریع پاسخ این بود که کار کلاً برون‌سپاری شود اما از آنجایی که این پروژه تا بخواهد تفهیم شود زمان زیادی خواهد برد، تصمیم نهایی بر این شد که کار در درون دفتر تألیف انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار