لزوم تربیت دانش‌آموزِ یادگیرنده مادام‌العمر بر پایه سند تحول بنیادین

تهران (پانا) - دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در دیدار با نمایندگان مدیران مقاطع مختلف تحصیلی استان اصفهان بر لزوم تربیت دانش‌آموزِ یادگیرنده مادام‌العمر بر پایه سند تحول بنیادین تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تربیت دانش‌آموزِ یادگیرنده مادام‌العمر بر پایه سند تحول بنیادین

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در دیدار با نمایندگان مدیران مقاطع مختلف تحصیلی ابراز خرسندی کرد و گفت: رشد خوبی در بدنه آموزش‌وپرورش شکل‌گرفته و مطالبی که در این جلسه مطرح شد نشان از آن است که نگرشی نو در آموزش‌وپرورش در حال شکل‌گرفتن است.

وی با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تاکید کرد: این سند، اهداف و مسیر روشنی پیش روی ما قرارداده و آرامشی به مدیران داد تا از دانش‌آموز یک یادگیرنده مادام‌العمر بسازند.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش افزود: دانش‌آموزان باید در مسیری قرار گیرند که حتی اگر رها شوند یادگیری‌شان متوقف نشود و یادگیرنده مادام‌العمر باشند که در سند تحول به آن شایستگی‌های پایه یادگیری می‌گویند. وی افزود: داشتن پرونده سلامت از دیگر ملزوماتی است که در سند به آن اشاره شده و باعث می‌شود دانش‌آموز در ۱۸ سالگی پرونده‌ای کامل داشته باشند که به‌واسطه همین پرونده دندان‌هایی سالم، بینایی و شنوایی‌سنجی شده، قد و وزن او به‌صورت کنترل شده ثبت شده و اسکلت او به طور کامل تحت مراقبت بوده است.

امانی تصریح کرد: این اتفاقات باعث به‌وجودآمدن یک نسل سالم می‌شود که اگر بتوانیم نسلی سالم تحویل جامعه دهیم به بهترین نحو ممکن خدمتمان را به کشور انجام داده‌ایم اما این اتفاقات نیاز به یک رویکرد ملی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار