کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث:

عفاف و حجاب مکمل همدیگر هستند

ملارد(پانا)- رعایت حجاب و عفاف بر تحکیم بنیان خانواده موثر است و بدحجابی و بی‌عفتی کانون خانواده را متزلزل می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
عفاف و حجاب مکمل همدیگر هستند

با همت معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد و به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، نشست تخصصی حیا و عفت با حضور کارشناس مذهبی رقیه محمدی در بستر شبکه شاد برگزار شد.

در این نشست، محمدی در مورد جایگاه و مقام زن از نظر قرآن بیان کرد: در قرآن کریم، معرفی الگو بدون نگاه جنسی بوده و مذکر یا مونث بودن، نشانه برتری نیست. او با تأکید بر اینکه ارزش یا ضدارزش بودن به زن یا مرد تعلق نگرفته گفت،تنها روح بلند انسانی مطرح است.

کارشناس ارشد قرآن و حدیث در مورد معانی حجاب و عفاف و ارتباط این دو با هم افزود: طبق احادیث، از عفاف بعنوان بالاترین عبادت یاد شده است. حجاب شکل ظاهری و پوشش و عفاف حالت درونی و خویشتن‌داری نسبت به گناه است، تنها رعایت حجاب کافی نیست و باید همراه با عفت و حیا باشد.

او در مورد آثار بی عفتی در جامعه بر بنیان خانواده تشریح کرد: خانواده اولین کانونی است که افراد در آن پرورش می‌یابند و پدر و مادر در آن تعاملات خاصی دارند. اگر مرد یا زن بی عفتی یا ظاهر خاص زنان یا مردان دیگر در جامعه را با همسر خود مقایسه کنند، اینجاست که حریم خانواده به خطر می‌افتد و خیانت شکل می‌گیرد.

محمدی بیان کرد: حجاب و پوشش فقط مختص خانم‌ها نیست اما با توجه به جذابیت و زیبایی بیشتر زنان، در زنان به میزان بیشتری رعایت شده و در مردان کمتر است اما رعایت عفت و خویشتن‌داری برای زن و مرد یکسان است.

او خاطرنشان کرد: در مسئله مهم ازدواج باید به معیارهای ظاهری کمتر پرداخته شود و این اخلاق و ذات انسان است که ماندگار است، چرا که زیبایی به مرور زمان عادی شده و با گذر عمر کمتر می شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار