رعایت عفاف و حجاب، موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب، موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، تأکید کرد از تولیدکنندگان پوشاک منطبق با الگوهای اسلامی – ایرانی و نیز زنان سرپرست خانوار کارآفرین، حمایت شود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رعایت عفاف و حجاب، موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان با گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی و بهزیستی و سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز ازدواج، فرصت مناسبی برای ترویج شیوه و سیره زندگی بزرگان دین، فرهنگ اصیل ازدواج، ساده زیستی، تسهیل در امر ازدواج و قناعت ورزی در جامعه است.

وی افزایش ۳۱.۷ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان طی سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: عوامل تاثیرگذار این موفقیت باید بررسی و تقویت شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۲۱ تیرماه؛ روز ملی «عفاف وحجاب» به عنوان نماد فرهنگ اسلامی محسوب می شود، گفت: این روز یادآور واقعه دردناک به شهادت رسیدن جمع زیادی از مومنان در مسجد گوهرشاد مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضداسلامی پهلوی اول است.

نماینده عالی دولت در گیلان، عفاف و حجاب را از زمره موضوعاتی دانست که همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده و افزود: رعایت عفاف و حجاب، آرامش و امنیت فردی را رقم می زند و موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ عفاف و حجاب، ایجاد نشاط فردی و اجتماعی و کاهش آسیب‌ها را به همراه دارد و این مهم در صورتی محقق می شود که به درستی بین آحاد جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر تبیین شود.

استاندار گیلان حمایت از تولیدکنندگان لباس و پوشاک منطبق با الگوی حجاب و عفاف را یکی از اقداماتی دانست که فرصتی مناسب برای ظهور خلاقیت جوانان تحصیل‌کرده این بخش را فراهم می سازد و گفت: این اقدام حمایتی با بهره‌گیری از مولفه های فرهنگی، ملی و بومی، الگوهایی شایسته در حوزه لباس به جامعه عرضه می‌کند.

وی اضافه کرد: اتخاذ رویکردهای اقناعی از ضرورت توجه به فرهنگ عفاف و حجاب با در نظر داشتن فراگیری فضای مجازی و لزوم تولید محتوا در این بستر، به طور قطع در حصول نتیجه موثر است.

دکتر زارع همچنین به پیش‌بینی برنامه‌های متنوعی از قبیل مسابقات اجتماعی - فرهنگی و هنری، دوره های آموزشی و‌‌... همزمان با هفته حجاب و عفاف توسط دستگاه های فرهنگی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه ها با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان و کشور، بر بستر فضای مجازی برگزار شده و اطلاع‌رسانی می شود.

وی با تأکید بر اینکه موضوعاتی همچون فرهنگ عفاف و حجاب، حقوق شهروندی و آسیب‌های اجتماعی از موارد مهمی‌ست که باید در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: استفاده از ظرفیت پژوهشگران، کارشناسان و نیز تشکل‌های مردمی در گروه های کاری تخصصی متناسب با موضوعات مختلف، راهکاری مفید است که در کنار پرهیز از موازی کاری و افزایش هم‌افزایی، می‌تواند نتایج موثری را در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه به دنبال داشته باشد.

وی به اجرای پروژه‌های خوبی همچون دهکده سالمندی و سلامت و کلینیک سالمندی به عنوان یک ظرفیت اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها می‌تواند الگوی خوبی برای سرمایه‌گذاران در قالب های مختلف باشد و علاوه بر این، مرکز جامع سلامت و کارت منزلت اجتماعی نیز برای بانوان سرپرست خانواده اثرگذار است.

استاندار گیلان ایجاد مرکز مهر خانواده برای ملاقات خانواده‌ها با فرزندان طلاق را اقدامی پسندیده و اثربخش دانست که مورد استقبال قرار گرفته و ادامه داد: به منظور افزایش تجهیزات و امکانات و ایجاد مراکز مشابه در شهرستان‌های مستعد، از این اقدام حمایت مالی و اعتباری می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد فضای با نشاط در مسیر شکوفایی استعدادهای کودکان و مشارکت دادن آنان در برنامه های اجتماعی به عنوان نسل آینده ساز جامعه را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در این راستا باید با بهره گیری از آموزه های دینی در رابطه با حقوق کودک، ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به این حقوق و رشد هویت ملی را شاهد باشیم.

وی بروز آسیب‌هایی به سبب فاصله گرفتن از الگوهای سبک زندگی ایرانی - اسلامی را یادآور شد و گفت: این آسیب‌ها هم به لحاظ روحی، روانی و جسمی همچون اعتیاد، طلاق و خشونت و نیز چاقی، کم تحرکی و دیابت در جامعه اثرگذار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار