هشدار مدیریت بحران نسبت به خیزش گرد و خاک در اصفهان

۱۶ کانون بحرانی فرسایش بادی در استان اصفهان شناسایی شدند

اصفهان ( پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داد وقوع تندباد لحظه‌ای در اصفهان منجر به خیزش باد و گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا، غبارآلودگی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و شکسته شدن درختان فرسوده می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار مدیریت بحران نسبت به خیزش گرد و خاک در اصفهان

به گزارش روابط عمومی ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، منصور شیشه‌فروش با اشاره به وضعیت هوای استان، اظهار کرد: براساس اطلاعیه هواشناسی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع تند باد لحظه‌ای در نیمه شمالی، وقوع پدیده باد و گرد و خاک تا اواخر وقت روز پنجشنبه برای نیمه شمالی و مناطق شرق و مرکزی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال تابستان گرمی را در پیش داریم و با افزایش 2 تا 4 درجه‌ای دمای هوا روبه‌رو هستیم و وزش بادهای گرم مضاعف شده است، افزود: وقوع تندباد لحظه‌ای منجر به بروز خسارت به تأسیسات شهری و روستایی، خیزش باد و گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا، غبار آلودگی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، شکسته شدن درختان فرسوده می‌شود.

وی گفت: مدیریت بحران توصیه می‌کند برای جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وزش باد شدید، از محکم‌کردن سازه‌های ساختمانی اطمینان حاصل شود، از صنعت کشاورزی حفاظت شود و از تردد غیرضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر خوداری شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه فروردین به علت تندباد و وزش گرد و خاک تصادفات زنجیره‌ای را در جاده‌ها داشتیم که باید از آن درس‌آموزی کنیم، بیان کرد: در این مدت تمام جاده‌های در معرض خیزش گرد و غبار شناسایی و به اداره راه ابلاغ شد و با همکاری منابع طبیعی باید این جاده‌ها را در برابر تندباد و گرد و غبار حفاظت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه 100 کیلومتر بادشکن زنده و غیرزنده امسال اطراف جاده‌ها اجرا می‌شود، اضافه کرد: هزار هکتار طرح‌های کنترل بیابان در این مناطق برای کنترل گرد و غبار امسال اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: 100 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز در استان کشت نشده و با وزش باد گرد و خاک خیزش می‌کند و امسال به علت وزش گرد و غبار، کاهش بارش‌ها، خشکسالی و جاری نبودن رودخانه زاینده‌رود و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار از اول سال تاکنون 28 روز ناسالم در اصفهان داشته‌ایم.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: مساحت استان اصفهان 10 میلیون و 700 هزار هکتار استان است که 3 میلیون و 200 هزار هکتار آن بیابان و یک میلیون و 90 هزار هکتار وسعت کانون‌های بحرانی فرسایش بادی است که 16 کانون بحرانی فرسایش بادی شناسایی شده و سالانه 140 میلیارد تومان خسارت کانون‌های بحرانی در مناطق مختلف استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار