معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک؛

ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش شهرستان قرچک در صدرشهرستان‌های استان تهران

قرچک(پانا)- ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش شهرستان قرچک با جذب ۱۹ هزار دانش‌آموز و تشکیل ۲۵ پایگاه بیشتر از تعداد پایگاه مورد انتظار، در صدر شهرستان‌های استان تهران قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش شهرستان قرچک در صدرشهرستان‌های استان تهران

سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک با حضور خدایی راد معاون سیاسی فرماندار، عبدالرحیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی،برزگر رییس اداره فرهنگ و ارشاد و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه مهدی دهقانی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک ضمن اشاره به اهمیت اوقات فراغت و ضرورت آن در اسناد بالادستی اظهار کرد: ما با برنامه‌ریزی‌های به‌‌موقع برای اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت، کشف استعدادهای دانش‌آموزان و هماهنگ‌سازی این برنامه‌ها با نیازهای دانش‌آموزان با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت، سعی‌کردیم در سالی که با شعار جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین شده، فعالیت‌های خوبی را داشته باشیم.

او بیان‌کرد: در بحث اوقات فراغت توفیق بزرگی حاصل‌ شد که شهرستان قرچک با تحقق ۱۴۱ درصدی جذب دانش آموز با فاصله‌ بسیار زیادی در رتبه‌ اول استان قرار بگیرد.

دهقانی افزود: طبق برنامه‌ اجرایی، تعداد پایگاه مورد انتظار استان از شهرستان قرچک ۶۰ پایگاه بود اما این افتخار حاصل شد که آموزش و پرورش شهرستان قرچک با تشکیل ۸۵ پایگاه اوقات فراغت و جذب ۱۹ هزار دانش آموز با فاصله‌ چشمگیری در صدر شهرستان‌های استان تهران قرار بگیرد.

او این افتخار را حاصل همت و تلاش همکاران و مدیران شهرستان دانست و تأکید کرد: برای این مهم، ما برنامه‌ریزی‌ها و جلسات متعددی را از اسفندماه سال قبل آغاز کردیم و با در نظر گرفتن شرایط پاندمی کرونا و شعار در خانه بمانیم، سعی کردیم با ارائه‌ محتواها و برنامه‌ها اقدامات خوبی را در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان داشته باشیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود: پیرو این توفیقات، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران میزبانی افتتاحیه‌ اوقات فراغت شهرستان‌های استان تهران با یک میلیون دانش‌آموز را به شهرستان قرچک واگذار کرد؛ اما برخی محدودیت‌ها مبتنی بر شرایط موجود در آن زمان باعث حضور کمرنگ مسئولان شد.

دهقانی توجه به علایق و نیازهای دانش‌آموزان، ایجاد فرصت‌های آموزشی و آموزش‌ مهارت‌های فردی به دانش‌آموزان را از ضرورت‌ها دانست و گفت: در این راستا از دانش‌آموزان نظرسنجی‌هایی به همت مدیران مدارس صورت گرفت که ماه‌عسل آن پایگاه اوقات فراغت در هر آموزشگاه با رویکرد مهارت‌محور شد.

او ضمن اشاره به برنامه‌های حضوری آموزش و پرورش شهرستان قرچک در خصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد: ما با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی، اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری با ظرفیت‌های محدود در فضاهای فوق‌برنامه‌ای شهرستان کردیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک در پایان ضمن قدرانی از تشکل‌های دانش‌آموزی در آماده‌سازی محتواهای آموزشی، خطاب به مسئولان ادارات در خصوص انعکاس هرگونه محتوای مفید در ارتباط با اوقات فراغت به دانش‌آموزان در شبکه مجازی شاد، اعلام آمادگی و همکاری کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار