با حضور مدیرکل دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش انجام شد:

جشنواره استانی نوجوان خوارزمی با معرفی نفرات برتر پایان یافت

هرمزگان(پانا)- با حضور مدیرکل دفتر دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اختتامیه جشنواره استانی نوجوان خوارزمی با مشارکت 91 هزار و 666 دانش آموز متوسطه اول هرمزگان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره استانی نوجوان خوارزمی با معرفی نفرات برتر پایان یافت

با حضور مرضیه مسگر زاده مدیرکل دفتر دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ایرج بیت اللهی مدیرکل و محمد قویدل معاون متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان، اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی استان هرمزگان با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

مرضیه مسگر زاده، جشنواره نوجوان خوارزمی را یک رویداد بزرگ علمی و پژوهشی خواند و اظهار کرد: این جشنواره یکی از مسابقات اصلی و مهمی است که عرصه را برای نمایش فعالیت ها، توانمندی ها و مهارتهای گروهی از دانش آموزان را فراهم می سازد.

وی افزود: این جشنواره متناسب با توانمندی ها و استعدادهای دانش آموزان اجرا می شود تا دانش آموزان بتوانند بر اساس ظرفیت ها و اندوخته ها و جوهره درونی خویش در رقابتی سالم و مفید شرکت کنند و خود را در مرحله آزمایش قرار دهند.

مسگر زاده ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های نوجوان خوارزمی در مقطع متوسطه اول، جوان خوارزمی در متوسطه دوم و طرح جابربن حیان در دوره ابتدایی از جمله برنامه‌های مهمی است که سعی می‌شود رویکرد پژوهش‌محوری داشته باشد و قدرت پرسشگری و پژوهشگری در دانش‌آموزان را افزایش دهد.

مدیرکل دفتر دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تحقق اهداف جشنواره ها ضروری است با شروع مدارس و از همان ابتدای سال تحصیلی، شرایط برای حضور تمامی دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی فراهم شود.

ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در سال تحصیلی 1400-1399 بیش از 91 هزار و 666 دانش آموزان متوسطه اول هرمزگان در جشنواره خوارزمی مشارکت داشتند.

وی افزود: پس از اتمام مسابقات مرحله استانی، هفت گروه که شامل 11 نفر هستند، از استان هرمزگان به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

به گفته بیت اللهی، جشنواره نوجوان خوارزمی در شش محور شامل، فعّالیّت ­های آزمایشگاهی ( ویژه دانش آموزان پایه هفتم)زبان و ادبیات فارسی (احساس واژه­ ها) ویژه کلیه دانش آموزان دوره اول متوسطه، پژوهش ویژه کلیه دانش آموزان دوره اول متوسطه، دست­ سازه ها ویژه کلیه دانش آموزان دوره اول متوسطه، زبان انگلیسی (ایفای نقش) پایه هشتم و کار آفرینی (بازارچه های دانش آموزی) ویژه کلیه دانش آموزان دوره اول متوسطه برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطر نشان کرد: در برگزاری مطلوب این جشنواره، 138 ناظر و 33 داور مشارکت داشتند و مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی در 16 مردادماه 1400 برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، از نفرات برتر جشنواره، مدیران پژوهش سراهای استان، داوران و فعالان این جشنواره قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار