عضو شورای شهر تهران:

برخی پیمانکاران شهرداری مصوبه حداقل حقوق کارگران را رعایت نمی‌کنند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار که به صورت کتبی به هیات رییسه شورا ارائه شد بر لزوم نظارت شهردار تهران بر پرداخت حقوق و معوقات کارگران پیمانکاری شهرداری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برخی پیمانکاران شهرداری مصوبه حداقل حقوق کارگران را رعایت نمی‌کنند

افشین حبیب‌زاده در سیصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تذکری به شهردار که به صورت کتبی به هیات رییسه ارائه شد بر لزوم نظارت شهردار تهران بر پرداخت حقوق و معوقات کارگران پیمانکاری شهرداری تاکید کرد.

متن تذکر به این شرح است:

یکی از دستاوردهای شورای پنجم تعیین تکلیف قراردادهای کارگران حوزه پیمانکاری و الزام رعایت حداقل های قانونی در قراردادها بود که متاسفانه از ابتدای سال توجه چندانی به رعایت بخشنامه بهسازی وضعیت نیروهای حجمی از سوی پیمانکاران طرف قرارداد و نظارت جدی از سوی مدیران شهرداری صورت نپذیرفته است.

براساس بازدیدهای به عمل آمده و گفت وگو با کارگران حوزه های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری هنوز بسیاری از پیمانکاران مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ که حداقل دریافتی ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان است را به طور کامل رعایت نمی نمایند و رقم هایی به مراتب پایین تر را به کارگران پرداخت نموده و در صورت اعتراض نیز آنها را تهدید به اخراج می نمایند.

به نظر می رسد عدم رعایت حداقل های قانونی از سوی پیمانکاران همچون عدم ارایه یک نسخه از قرارداد، صدور فیش حقوقی، پرداخت اضافه کاری و ... به دلیل کسب منفعت بیشتر آنها باشد حال آنکه می طلبد برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران، نظارت های جدی تری از سوی کارفرمایان بر روند رعایت حداقل های قانونی در هنگام تنظیم قرارداد و پرداخت ها صورت پذیرد.

عدم نظارت مدیران شهری موجب گردیده هنوز برخی از پیمانکاران عیدی و سنوات سال گذشته را پرداخت ننموده و حتی در واریز حق بیمه های کارگران نیز اهمال نمایند. بسی جای تاسف است که تازه روز گذشته یعنی ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، حقوق خردادماه برخی ازکارگران حداقل بگیر به آنها پرداخت گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار