اختتامیه دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم استان آذربایجان‌غربی برگزار شد

ارومیه(پانا)- آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم استان آذربایجان‌غربی برگزار شد

اختتامیه دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم استان آذربایجان غربی صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد و از برگزیدگان مرحله استانی این جشنواره تجلیل شد.
«مهین منافی»، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس در مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ اظهار کرد: حساسیت دوران نوجوانی بر کسی پوشیده نیست، بنابراین تبیین چالشها و فرصت‌های این دوران برای دانش آموزان و اولیا عزیز ضروریست.
وی خاطرنشان کرد: شکل گیری هویت اجتماعی در دوران نوجوانی است و هدایت صحیح نوجوان در این دوران وظیفه نظام تعلیم و تربیت و خانواده‌هاست.
این مقام مسئول افزود: شاداب سازی فضای مدرسه و ارتباط صمیمی با نوجوان توسط مشاوران و معلمان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امری کلیدی است.
منافی با بیان اینکه تربیت تمام ساختی نسل آینده مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ ادامه داد: تبیین هویت ایرانی و اسلامی در کنار آموزش مهارت‌های زندگی با همکاری اولیا، اولویت آموزش و پرورش است.
«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی است و تلاش می‌کند با برنامه های فرهنگی و تربیتی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.
وی بیان کرد: با توجه به‌ شکاف نسلها و تحولات فرهنگی، سالم زیستن در دنیای کنونی از آرمان‌های تربیتی است.
این مقام مسئول افزود: تربیت از مهمترین مولفه‌های زندگی سالم در باور اندیشمندان و اولیای الهی است‌ و زندگی سالم همان زندگی توام با ایمان و باور قلبی است.
قاسمی با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود؛ گفت: 4333 اثر در مرحله منطقه ای دریافت شد که از این تعداد 269 اثر به مرحله استانی راه یافته و داوری شد.
وی با بیان اینکه مرحله کشوری در شهرستان قم داوری خواهد شد؛ گفت: در مرحله استانی ناحیه یک ارومیه با 9 اثر برگزیده، شهرستان نقده با 7 اثر و شهرستانهای سلماس، تکاب و بوکان با 4 اثر برگزیده عملکرد بهتری داشته اند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اذعان کرد: در مرحله استانی، 32 اثر برگزیده بخش دانش آموزی و 12 اثر بخش فرهنگیان مورد تجلیل قرار می گیرد.
گفتنی است دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با مشارکت دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا، در موضوعات شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و بهداشت روان و با محورهای سلامت روانی - اجتماعی و سبک زندگی و پیشگیری از گرایش به دخانیات و پیشگیری از گرایش به مصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار