گسترش فرهنگ عفاف ضامن سلامت اخلاقی جامعه است

رشت (پانا) - مدیر حوزه های علمیه استان گیلان گفت ارتقای سلامت جامعه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب نتیجه تربیت درست فرزندان در خانه و مدرسه است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
گسترش فرهنگ عفاف ضامن سلامت اخلاقی جامعه است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علی پور در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با وی، عفاف را ضامن سلامت جامعه دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت و خانواده ها نقش مهمی در تعمیق ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه ایفا می کنند

وی با گرامیداشت سالروز پیوند آسمانی اولین پیشوای شیعیان و دخت مکرم نبی اسلام اظهار کرد: جامعه سالم از خانواده بهنجار و سالم شکل می گیرد و شایسته است جوانان در انتخاب همسر به معیارهای اخلاقی، رفتاری و معرفتیِ همسر بیشتر توجه کنند. مدیر حوزه های علمیه استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تبیین آیات 66 تا 68 سوره مبارکه احزاب خاطرنشان کرد: همه ما در جامعه مسئول هستیم و فرهنگیان، روحانیان و همه افراد تأثیرگذار جامعه، نقش مهمی در سعادت و شقاوت جامعه برعهده دارند. حجت الاسلام والمسلمین علی پور با اشاره به ضرورت به کار گیری شیوه های نوین در تشویق افراد به گرایش به فرهنگ عفاف اظهار کرد: علاوه بر ترویج زبانی، عمل به موازین اخلاقی و اسلامی بیشترین تأثیر را در سالم سازی محیط جامعه دارد.

وی با یادآوری نقش مادران در پرورش فرزندان مومن در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت امام ( ره ): اگر فرد اصلاح شود جامعه هم منزّه می شود و این از کارکردهای مهم مادران، معلمان و از برکات پیوند خانه و مدرسه است.

در این نشست جمیل عباسی غریب ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان، گزارشی از برنامه های آموزش و پرورش استان در تحکیم مبانی ارزشی و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس استان و همچنین تولید محتواهای مرتبط با موضوعات روز جامعه ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار