کرمانشاه نماد ایستادگی ایران است

کرمانشاه(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تأکید و بازگو کردن نقش کرمانشاه در دوران دفاع مقدس گفت کرمانشاه ویترین ایستادگی غرورآفرین ایرانیان است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کرمانشاه نماد ایستادگی ایران است

حسین خوش اقبال در نشست برنامه ریزی بزرگداشت روز ملی کرمانشاه و عملیات مرصاد در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: نامگذاری پنجم مرداد ماه به نام روز ملی کرمانشاه، به معنای برجستگی نام و نشان این دیار در عرصه مقاومت و ایستادگی است.

وی اظهار کرد: عنوان یافتن روز ملی کرمانشاه همزمان با سالگرد عملیات مرصاد مدال افتخار دیگری از رشادت ها و دلاورمردی های مردمان این دیار است.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: روز ملی کرمانشاه یعنی سراسر کشور نام و نشان کرمانشاه را با قهرمانان و دلاوری هایش در عرصه دفاع، غیرت و حماسه آفرینی بشناسند.

وی ادامه داد: پاسداشت روز ملی کرمانشاه یعنی احترام به گذشتگان و بزرگان این دیار؛ هر ملتی که بزرگان و ایثاگران خود را فراموش نکرد پویا و سرزنده خواهد بود.

خوش اقبال تصریح کرد: روز ملی کرمانشاه تلاقی دو عنصر پایندگی و بالندگی ایرانیان در طول تاریخ است. خداجویی و وطن دوستی همواره نقطه جوشش ایرانیان در حفظ ارزشها و حراست از کیان کشور بوده است.

وی افزود: هرچه به عمق این نامگذاری و تلاقی آن با عملیات مرصاد اندیشه شود، همبستگی و اشتراک بیشتری بین مفهوم ایثار و کرمانشاه هویدا می شود.

مرصاد تابلویی از عشق کرمانشاهیان به مام میهن است

معاون استاندار کرمانشاه اضافه کرد: عملیات مرصاد در شرایطی روی داد که عمده نیروهای مدافع، جنگ را پایان یافته تلقی می کردند و بر سر همین محاسبات بود که منافقین هوای فتح سه روزه تهران را از خط کرمانشاه کردند.

خوش اقبال ادامه داد: عملیات مرصاد آزمون دیگری در اوج فشارهای دشمن و به انتها رسیدن مهمات در کشور بود. برخی حتی با مشاهده نوع پیش روی ستون منافقین به خاکریز بندی در استانهای پس از کرمانشاه فکر کردند! اما حماسه سازی مردمان این دیار به واقع حتی دغدغه مندان انقلاب اسلامی را هم شگفت زده کرد.

وی اظهار کرد: تنگه چهار زبر و عملیات مرصاد تابلویی ماندگار از ایستادگی اعتقادی و عشق کرمانشاهیان به مام میهن است.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: داشته های بالقوه ارزشمند و گران‌سنگی برای برجسته شدن نام و نشان کرمانشاه داریم اما هنر بیان آن کمتر بوده است. سینما،تلویزیون و رسانه های تصویری می توانند نام کرمانشاه را نه تنها در سطح ملی بلکه در عرصه بین المللی برجسته کنند.

خوش اقبال تصریح کرد: این استان در عرصه مقاومت و ایستادگی در تمام ابعاد خود حرف و سخن دارد. از بمباران شهرها و روستاها، پناه دادن به آوارگان، پشتیبانی از جبهه های نبرد، استمرار زندگی با وجود موشک و گلوله، بمباران شیمیایی به عبارتی کرمانشاه ویترین غرور آفرین ایستادگی ایرانیان است.

وی افزود: باید تلاش بیشتر و هوشمندانه ای برای بیان این ظرفیت ها داشت. تلاشی که نه تنها استان بلکه سراسر کشور و در عرصه بین المللی دامنه داشته باشد. کدام خیابان و یا تابلوی پایتخت امروز یادآور نام کرمانشاه و عملیات مرصاد است؟! باید قبول کنیم که در بیان و برجسته کردن ایثارگری ها و زحمات گذشتگان و بزرگان کم کاری شده است.

دستگاه های فرهنگی به شناخته شدن کرمانشاه کمک کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و تمامی نهادها و دستگاه‌های مسئول در این باره با ابزارها و امکانات مختلف می توانند به شناخته شدگی و برجستگی نام و نشان کرمانشاه اقدام کنند.

خوش اقبال یادآوری کرد حداقل برای روز ملی کرمانشاه می شود در فضای مجازی با توجه به محدودیت تجمع در شرایط کرونایی- یا رسانه های دیداری پویش براه انداخت و ویژه برنامه ساخته شود.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز دارد که ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.این استان همچنین یک هزار و ۶۰۰ آزاده هم تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در ۳۱شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در این استان به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار