رئیسی: مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیسی: مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند

علیرضا رئیسی در ارتباط مجازی با نشست قطبی کمیسیون‌ ورزش و سلامت (قطب یک) مجلس دانش‌آموزی که صبح امروز ۲۰ تیرماه در سازمان دانش‌آموزی برگزار شد درباره موضوع سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی آینده سازان مملکت هستند و باید این تمرین را داشته باشند تا در آینده مجالس بزرگتری را شکل دهند.

وی بااشاره به همه گیری کرونا در کشور افزود: یکی از آسیب‌های جدی ما تعطیلی مدارس است. بنده در این ۲ سال تعطیلی مدارس، تاکید بر بازگشایی داشته ام و دارم.

نیاز است به سمت بازگشایی مدارس برویم

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: هیچ آموزشی جای معلم را نمی‌گیرد. آموزش و پرورش فقط آموزش نیست. پرورش باید حضوری باشد و نیاز است به سمت بازگشایی مدارس برویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه کمتر از ۵ درصد از مبتلایان کرونا در دنیا مربوط به سنین زیر ۱۸ سال هستند گفت: افراد زیر ۱۸ سال اگر به کرونا مبتلا شوند به سرعت بهبود می‌یابند براساس مطالعات نیز انتقال کرونا از دانش‌آموز به دانش‌آموز بسیار کم است.

مجموعه ای از اقدامات برای بازگشایی مدارس وجود دارد با توجه به وجود نداشتن واکسن برای زیر ۱۸ سال معلمان در مرداد واکسینه می‌شوند و رانندگان سرویس مدارس نیز واکسینه خواهند شد

وی اظهار کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت در کنکور پارسال و امسال ما شرکت کردند و مشکلی از نظر کرونا نداشتند. پیش بینی یونسکو این است که با وجود کرونا و تعطیلی مدارس تعداد بازماندگان از تحصیل و کودکان کار بیشتر می‌شود. همچنین تعطیلی مدارس دانش‌آموزان را از نظر سلامت روحی روانی دچار آسیب می‌کند‌.

رئیسی ادامه داد: مجموعه ای از اقدامات برای بازگشایی مدارس وجود دارد با توجه به وجود نداشتن واکسن برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال، معلمان در مرداد واکسینه می‌شوند و رانندگان سرویس مدارس نیز واکسینه خواهند شد.

معاون وزارت بهداشت در ادامه افزود: خانواده‌ها نیز باید در این زمینه آموزش ببینند تا مدرسه را تعطیل نکنیم و فردی که علائم بیماری را دارد را جدا کنیم این آموزش باید به خانواده‌ها داده شود.

وی بر مناسب سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی فضاهای آموزشی تاکید کرد که باید برای بازگشایی مدارس رعایت شود.

رئیسی چاقی دانش‌آموزان و بیماری‌های زمینه ای را از نکات مهم دانست که باید برای بازگشایی مدارس درباره آن تصمیم گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار