دهقانی در نشست قطبی مجلس دانش‌آموزی:

۲ راهبرد اساسی در مجلس‌ دانش‌آموزی مدنظر است

تهران (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی از ۲ راهبرد اصلی در مجلس دانش‌آموزی  گفت و بر نقش پذیری دانش‌آموزان و نمایندگان در عرصه‌های فعال اجتماع تاکید کرد‌.

کد مطلب: ۱۱۹۹۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
۲ راهبرد اساسی در مجلس‌ دانش‌آموزی مدنظر است

اردشیر دهقانی در نشست قطبی کمیسیون‌ ورزش و سلامت (قطب یک) مجلس دانش‌آموزی که صبح امروز ۲۰ تیرماه در سازمان دانش‌آموزی برگزار شد با بیان اینکه نقش و جایگاه کمیسیون ورزش جایگاه بالا و ارزشمندی است اظهار کرد: در عصر کنونی که خمودگی و بی تحرکی کل جامعه را گرفته است و فضای مجازی بیشتر نمایان شده اهمیت کمیسیون شما بیشتر خواهد شد.

وی در این نشست افزود: ارائه ایده‌ها و روش‌ها می‌تواند برای شما نمایندگان مجلس مفید باشد تا دانش‌آموز تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت شود.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: شرایط کرونا باعث شد کمیسیون‌ها حضوری نباشد امروز در پیک پنجم کرونا هستیم و باید فعالیت‌ها را مجازی داشته باشیم‌.

دهقانی درباره جایگاه مجلس دانش‌آموزی گفت: امروز مجلس دانش‌آموزی عصاره و چکیده ۱۵ میلیون نفر دانش‌آموز است که مورد نظر و توجه بخش‌های مختلف حاکمیتی جامعه است نقش مجلس در قالب ۲ راهبرد طراحی می‌شود؛ راهبرد اول توانمندسازی و آموزش به افرادی است که در این جریان کمک کننده هستند.

وی اظهار کرد: هدف ما در سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است و ما به دنبال انتقال توانمندی به دانش‌آموزان هستیم لذا باید زمینه ساز تربیت اجتماعی باشیم.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: برای نقش پذیری باید کارهای سازمان را به خود دانش‌آموزی منتقل کنیم باید در بدنه این سازمان دانش‌آموز فعالیت کند دانش‌آموزان در تصمیم گیری، مدیریت و اجرا حضور داشته باشند.

دهقانی گفت: نقش و جایگاه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در سند تحول بنیادین مشهود است مجلس امروزه به هزار و ۱۱۱ مجلس دانش‌آموزی تبدیل شده و در تمام لایه‌ها و سطوح جریان سازی می‌کند.

وی راهبرد دوم را جریان سازی فعالیت‌های تربیتی در عرصه‌های اجتماع دانست و افزود: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب شما جوانان هستید و باید نقش آفرینی موثر داشته باشید. شما می‌توانید پیش قراول تمام جریان‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشید.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی به ۱۰ توصیه تشکیلاتی و اخلاقی شهید بهشتی اشاره و اظهار کرد: اولین توصیه او این است که باید به کار تشکیلاتی خود ایمان داشته باشید تا موفق شوید او در آخرین توصیه خود نیز می‌گوید در کارهای خود امید به پیروزی و موفقیت داشته باشید.

گفتنی است در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها و نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس دانش‌آموزی در استان‌های مختلف به بیان نکات مورد نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار