در گفت‌وگو با صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال

باید مجسمه بازیکنان را بسازیم

تهران (پانا) - تیم‌ملی بسکتبال که باید در المپیک توکیو حضور یابد، هفته گذشته دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی اسپانیا در شهرهای مادرید و والنسیا برگزار کرد که هر دو بازی را با شکست پشت سر گذاشت.

کد مطلب: ۱۱۹۹۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
باید مجسمه بازیکنان را بسازیم

به‌گزارش ایران، ملی پوشان در بازی نخست ۸۸ -۶۱ نتیجه را واگذار کردند. شاگردان مهران شاهین‌طبع در دومین بازی ۹۶ - ۵۳ به قهرمان جهان باختند. گرچه تقریباً هیچکس انتظار پیروزی مقابل قهرمان جهان نداشت اما باخت با 43 امتیاز اختلاف باعث شد تا کارشناسان انتقاداتی از تیم ملی داشته باشند.

صمد نیکخواه بهرامی در خصوص این 2 بازی تدارکاتی گفت: «2 بازی خوب با اسپانیا برگزار کردیم؛ این تیم قهرمان جهان است و توانستیم از نظر بسکتبالی آنها را به چالش بکشیم. اسپانیا با تیمی که ما در جام جهانی با آن بازی کردیم، کاملاً متفاوت بود. حضور در اسپانیا و بازی با این تیم اتفاق خوبی بود و اینکه قهرمان جهان تیم ما را برای بازی تدارکاتی دعوت می‌کند نشان می‌دهد که آنها ایران را تیم خوبی می‌دانند.» کاپیتان تیم ملی بسکتبال صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: «در بازی اول بهتر بودیم و توانستیم بازی خوبی انجام دهیم اما در کوارتر چهارم بازی دوم عملکرد خوبی نداشتیم. به هر حال این بازی تدارکاتی است و تمامی بازیکنان ما در این 2 بازی به زمین رفتند تا به آمادگی برسند. سرمربی تیم به 13 بازیکن تیم بازی داد تا میزان آمادگی آنها را بسنجد.»

او در خصوص انتقاد کارشناسان از شکست تیم ملی با اختلاف امتیاز زیاد در بازی دوم بیان داشت: «در جام جهانی 2019 با اسپانیا بازی کردیم که عملکرد بسیار خوبی داشتیم و در آن بازی حریف را تحت فشار قرار دادیم. با این حال به نظرم نباید از باخت بترسیم و نباید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهیم. تفاوت ما با تیم‌های بزرگ این است که آنها در سال حدود 50 بازی خوب و باکیفیت تجربه می‌کنند که متأسفانه این موضوع در تیم ملی ایران وجود ندارد. ما می‌توانیم با برگزاری نصف این بازی‌ها فاصله‌مان را با تیم‌های مطرح دنیا کم کنیم تا شرایط‌مان بهتر شود.»

تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2019 مقابل اسپانیا با نتیجه نزدیک 73- 65 شکست خورد و این بار شکست با اختلاف 43 امتیاز آن هم در آستانه المپیک باعث نگرانی کارشناسان و دوستداران بسکتبال شد. مهاجم تیم ملی بسکتبال با اشاره به اینکه نباید این 2 دیدار تیم ملی را با جام جهانی مقایسه کنیم، افزود:«ما پیش از برگزاری جام جهانی چین 15 بازی تدارکاتی داشتیم و حقیقتاً با آمادگی بالا به مصاف اسپانیا و دیگر رقبای‌مان رفتیم. این در حالی است که پیش از 2 بازی اخیر، تنها یکی دو بازی دوستانه داشتیم و همین بازی‌ها برابر اسپانیا تدارکاتی بود. منتقدانی که نتایج دیدار تدارکاتی برای‌شان مهم است خیلی بی‌انصاف هستند.»

نیکخواه بهرامی صحبت‌های خود را ادامه داد:«20 الی 25 نفر در ترکیب کادرفنی اسپانیا حضور دارند و ارزش بازیکنان این تیم چند میلیون دلار است. متأسفانه ما گاهی چشمان‌مان را روی خیلی چیزها می‌بندیم و همه مسائل را نمی‌بینیم. بازیکن بالای 2 متر نمی‌تواند برای چند ساعت روی صندلی اکونومی هواپیما بنشیند، فاصله صندلی‌ها کم است و بازیکن خسته می‌شود. منتقدان یا اینها را نمی‌دانند یا نمی‌خواهند قبول کنند. برای کسب نتیجه باید همه چیز آماده باشد و همین موضوع پیش پا افتاده جزو مواردی است که باعث خستگی جسمی بازیکن می‌شود. تیم ما با این امکانات محدود چند قهرمانی در آسیا دارد و این فوق‌العاده است. در این شرایط باید مجسمه بازیکنان را بسازیم.

البته ما شرایط کشور را درک می‌کنیم اما نمی‌توانیم درک کنیم که مدیران ورزشی ما این موضوعات را نمی‌دانند. ما با یکسری چالش‌ها مواجه هستیم که در عملکرد بازیکنان تأثیر زیادی دارد. نوع آماده‌سازی ما با تیم‌های نامدار دنیا خیلی متفاوت است. اگر ما اسپانیا را می‌بردیم یعنی اشکال از آنها بود.» او در پایان اظهار داشت: «اسپانیا در سالن مادرید تمرین می‌کند، سالنی که امکانات رفاهی بسیاری دارد و با سالن آزادی قابل قیاس نیست. انتقادات ناراحت کننده است و انصاف نیست که چشمان‌مان را روی این موارد ببندیم. حقیقتاً در بازی‌های آسیایی تیم‌های دیگر از امکانات محدود ما متعجب می‌شوند با وجود این ما در آسیا عملکرد خوبی داشته‌ایم و چندبار قهرمان مسابقات مختلف شده‌ایم. ما برای پیشرفت نیاز داریم که از هرلحاظ به ورزش روز دنیا برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار