صدقه جاری رشد می کند و می ماند

تهران (پانا) - یقین و شناختی که موجب تقوای قلوب می‌شود، حاصل معرفت و خشیت است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
صدقه جاری رشد می کند و می ماند

به مناسبت شهادت مظلومانه نهمین اختر تابناک، امام جواد علیه السلام دبیرستان مدرس برای دانش آموزان مراسم عبادی معنوی در شبکه مجازی اسکای روم برگزار کرد.

شهاب الدین بنائیان، معاون پرورشی دبیرستان مدرس؛ ابتدا در مورد انواع ابعاد زندگی انسان سخن گفت.
در ادامه با ژرف‌ترین واژه ها و جمله ها از کلام نورانی امیرمومنان حضرت علی علیه السلام از نهج البلاغه در مورد حد و اندازه انسان احادیث قدسی و سخنانی را بیان کرد.

وی افزود: بالاترین حد و اندازه را ائمه اطهار علیهم السلام و معصومین می شناسند. وی از مرتبه خشیت حضرت علی علیه السلام و معرفتی که به حق پیدا کرده بود مطالب ارزشمندی عنوان کرد.

معاون پرورشی دبیرستان مدرس؛ در مورد نحوه حد و اندازه نگه داشتن از جمله مهمترین این وجوه یعنی حق گفت. این که انسان در پیشگاه ربوبی در مقابل گفتن حق مسئول است و حتی با سکوت نباید آن را ضایع کند.

وی در ادامه در مورد انواع جهل(نسبی و مرکب)، در تاریخ اموی و عباسی و عصر حاضر توضیحات مبسوطی را بیان کرد و افزود: اخلاص در کار و برکاتش که همانند صدقه جاری است، رشد می‌کند و خداوند متولی و متکفل رشد قدم‌های کوچک می شود.

در آخر در مورد سخنان پدر بزرگوارش امام رضا علیه السلام و شباهتش به موسی بن عمران و حضرت عیسی علیه السلام و فضائل و صفات اخلاقی امام جواد علیه السلام و شهادت مظلومانه این امام همام سخن گفت. این که چگونه ستم کننده به او مورد غضب الهی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار