برگزاری وبینار هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم در شهرستان قرچک

قرچک(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک از برگزاری وبینار هدایت تحصیلی و انتخاب رشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم در شهرستان قرچک

مهدی با بیان این که این وبینار توسط زهره رضا حسینی، مشاوره هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در بستر شاد برگزار می‌شود؛ در خصوص اهمیت انتخاب رشته و هدایت تحصیلی بیان کرد: موضوع انتخاب رشته دانش‌آموزان مسئله‌ای است که وابسته به عوامل درونی و بیرونی بسیاری است و در صورت انتخاب رشته نامناسب توسط دانش‌آموزان تاثیرات منفی و مخرب بسیاری بر آینده تحصیلی و حتی شغلی دانش‌آموزان خواهد گذاشت.

دهقانی ادامه داد: رشته انتخاب شده دانش‌آموزان پایه نهم باید طبق توانمندی‌ها و علاقمندی‌ها و همچنین نتایج عملکرد تحصیلی آنان تعیین شود و در غیراین صورت شانس موفقیت در رشته انتخابی به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک در مورد فرایند هدایت تحصیلی نهم اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به همین منظور با هدف مدریت و ساماندهی استعدادها و علاقمندی‌های دانش‌آموزی در زمینه‌های مختلف به تناسب مشاغل موجود در جامعه و ظرفیت آنها فرایندی را با عنوان فرایند هدایت تحصیلی تهیه و اجرا کرده است.

او افزود: دانش‌آموزان با دریافت مشاوره‌ها و آزمون‌های هدایت تحصیلی نسبت انتخاب رشته تحصیلی خود با آگاهی و اطمینان بیشتری تصمیم خواهند گرفت.

خبرنگار دانش‌آموز: ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار