جهانگیری شش سند بهره‌وری را ابلاغ کرد

تهران (پانا) - اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری اسناد بهره‌وری مربوط به بخش‌های معدن، نفت، ارتباطات، ساختمان، کشاورزی و حمل و نقل را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری شش سند بهره‌وری را ابلاغ کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هیات دولت، هیئت وزیران در جلسه ۹ تیر ۱۴۰۰ و در اجرای تکلیف مقرر در ماده (۵) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی کشور و تدوین برنامه‌های عملیاتی ارتقای بهره‌وری و در راستای تحقق اهداف مندرج در این قانون، سند ارتقای بهره‌وری در بخش‌های زیر را به تصویب رساند.

براساس سند ارتقای بهره‌وری در بخش معدن، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است گزارش پیشرفت اقدامات و برنامه‌های مندرج در این سند را در مقطع زمانی ۶ ماهه تهیه و به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارایه کند. در بخش معدن، شاخص‌های رشد ارزش افزوده، رشد بهره‌وری کل عوامل تولید و رشد عوامل تولید (نیروی کار و سرمایه) آن طی سال های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۸,۸، ۲.۴ و ۶.۴ درصد هدفگذاری شده و عملکرد این بخش در موارد فوق در سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۱.۹، ۱.۵ و ۰.۳ درصد گزارش شده است.

سند ارتقای بهره‌وری بخش نفت

براساس این سند، وزارت نفت موظف است گزارش پیشرفت اقدامات و برنامه‌های مندرج در سند فوق را در مقاطع زمانی شش ماهه، تهیه و به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارایه کند. همچنین سازمان های اداری و استخدامی و ملی بهره‌وری ایران مکلفند گزارش تجمیعی اقدامات صورت گرفته برای این سند را به صورت سالانه به هیئت وزیران ارسال کنند. این سند پس از ابلاغ و اجرای آزمایشی به مدت یکسال، با پیشنهاد وزارت نفت و تأیید سازمان ملی بهره‌وری، قابل بازنگری خواهد بود.

سند ارتقای بهره‌وری بخش ساختمان

براساس این سند، وزارت راه و شهرسازی موظف است گزارش پیشرفت اقدامات و برنامه‌های مندرج در این سند را در مقاطع زمانی شش ماهه تهیه و به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارایه کند. همچنین سازمان های اداری و استخدامی و ملی بهره‌وری مکلفند گزارش تجمیعی اقدامات صورت گرفته برای این سند را به صورت سالانه به هیئت وزیران ارسال کنند. لازم به ذکر است این سند پس از ابلاغ و اجرای آزمایشی به مدت یکسال، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تأیید سازمان ملی بهره‌وری قابل بازنگری خواهد بود.

سند ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی

سند فوق با رویکرد مسأله محور تهیه شده و در برگیرنده مهم‌ترین اولویت‌های ارتقای بهره وری بخش کشاورزی است و و دستگاه اجرایی مربوط متولی موظف است گزارش پیشرفت اقدامات و برنامه های مندرج در این سند را هر شش ماه یک بار تهیه و به سازمان ملی بهره وری ایران ارایه کند. در بخش کشاورزی، شاخص‌های رشد ارزش افزوده، رشد بهره وری کل عوامل تولید و رشد عوامل تولید (نیروی کار و سرمایه) آن در سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۸، ۳,۲ و ۴.۸ درصد هدفگذاری شده است. عملکرد این بخش در رشد موارد فوق طی سال های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۲.۹، ۰.۷- و ۳.۶ درصد گزارش شده است.

سند ارتقای بهره‌وری بخش ارتباطات

براساس اسن سند، وزارت ارتباطات موظف است گزارش پیشرفت اقدامات و برنامه‌های مندرج در این سند را در مقاطع زمانی شش ماهه تهیه و به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارایه کند. همچنین سازمان های اداری و استخدامی و ملی بهره‌وری مکلفند گزارش تجمیعی اقدامات صورت گرفته برای این سند را به صورت سالانه به هیئت وزیران ارسال کنند. این سند پس از ابلاغ و اجرای آزمایشی به مدت یکسال، با پیشنهاد وزارت ارتباطات و تأیید سازمان ملی بهره‌وری قابل بازنگری خواهد بود.

ابلاغ سند ارتقای بهره‌وری در بخش حمل و نقل

بخش حمل و نقل به عنوان یکی از بخش‌های نه گانه اقتصادی است که شاخص‌های رشد ارزش افزوده، رشد بهره‌وری کل عوامل تولید و رشد عوامل تولید (نیروی کار و سرمایه) آن در سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۸,۳، ۲.۱ و ۶.۲ درصد هدفگذاری شده است. عملکرد این بخش در رشد ارزش افزوده، رشد بهره وری کل عوامل و رشد عوامل تولید (نیروی کار و سرمایه) طی سال های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۴,۶، ۳ و ۱.۵ درصد گزارش شده است.

به موجب مصوبه دولت، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات (شرکت خدمات هوایی پیام، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران) موظفند گزارش پیشرفت اقدامات مندرج در این سند را در مقاطع زمانی شش ماهه تهیه و به سازمان ملی بهره وری ایران ارایه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار