ورود ۸ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در ۶ ماه گذشته

تهران (پانا) - معاون فنی و امور گمرکی در نامه‌ای اعلام کرد در ۶ ماه گذشته هشت میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ورود ۸ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در ۶ ماه گذشته

به گزارش گمرک، مهرداد جمالی ارونقی در نامه‌ای به «محمدرضا شانه ساز» معاون وزیر بهداشت، گفت: از ۱۵ بهمن ماه سال ۹۹ تا ۱۸ تیرماه سال جاری هشت میلیون و ۹۰۳ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

وی افزود: تاکنون ۹۲۰ هزار دوز واکسن روسی اسپوتنیک، یک میلیون و ۶۵۰ هزار دوز واکسن چینی، ۱۲۵ هزار دوز واکسن هندی، چهار میلیون و ۵۶ هزار دوز واکسن خارجی و دو میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کواکس وارد کشور شده است.

ارونقی با درخواست واکسیناسیون ماموران گمرک، اضافه کرد: کارکنان شاغل در گمرک به عنوان مرزبانان اقتصادی کشور نهایت همکاری با وزارت بهداشت در ورود و ترخیص اقلام مرتبط با مقابله کرونا و نیز ترخیص فوری ماشین آلات و تجهیزات تولید واکسن داخلی داشته اند، اما با وجود اینکه در گمرکات اجرایی کشور در خط مقدم انجام رویه های گمرکی به صورت تمام وقت حضور دارند تاکنون برنامه جدی برای واکسیناسیون این افراد تدوین و اعلام نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار