برنامه جامع برای حضور دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید تدوین شود

اردبیل(پانا) - معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل تاکید کرد امیدواری بر این است در سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان بتوانند بصورت حضوری در مدارس تحصیل کنند. او از آموزش و پرورش استان خواست تا برنامه‌ای جامع برای وضعیت‌های مختلف حضور دانش‌آموزان در مدارس تدوین کند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه جامع برای حضور دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید تدوین شود

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبات قبلی و با بیان اینکه املاک مازاد آموزش و پرورش در شهرستان ها بایستی با قیمت کارشناسی به فروش برسد، اظهار کرد: سند مالکیت املاکی که متعلق به آموزش و پرورش است، ولی در دست دیگر دستگاه های دولتی است باید سریعا منتقل شود.

او با عنوان اینکه برای دانش آموزان استثنایی علاوه بر علم آموزی باید مهارت آموزی را نیز در اولویت قرار داد، از آموزش و پرورش استثنایی استان خواست، نیازهای خود را در این مورد احصا کنند تا با همکاری دیگر دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در جهت رفع آن ها اقدام شود.

معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل در پایان با اشاره به اینکه هر چند در دوران کرونا با اقدامات خوب آموزش و پرورش، دانش آموزان بصورت غیرحضوری از شبکه شاد استفاده کردند، ولی با این حال ادامه روند تحصیل دانش آموزان بصورت غیرحضوری می توانند افت تحصیلی را به دنبال داشته باشد.

ندایی از آموزش و پرورش خواست برای اینکه دانش آموزان در وضعیت های مختلف سال تحصیلی جدید بتوانند در کلاس های درس حضور داشته باشند، برنامه ای جامع تدوین شود تا تصمیم گیری های منطقی در این مورد اتخاذ شود.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسات قبل و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: از 2 مردادماه ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم آغاز می شود و بر این اساس اقدامات خوبی جهت جذب دانش آموزان بر حسب علایق آن ها جهت تحصیل در هنرستان ها انجام شده است.

او در بیان اقدامات انجام شده در بحث متوازن سازی رشته ها به برگزاری نشست هایی با واحدهای بزرگ صنعتی جهت ایجاد هنرستانها و نیز همکاری با صدا و سیمای مرکز اردبیل اشاره کرد.

ناصری، همچنین به فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در شهرستان ها اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات قانونی در این مورد در حال انجام است و قطعا اعتبار حاصل شده از این طریق برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به تعیین شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: تعیین نرخ شهریه توسط شورای نظارت استان در حال بررسی و جمع بندی است که پس از تعیین در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و مدارس نیز موظف خواهند بود ثبت نام دانش آموزان را بر اساس آن تنظیم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار