یک نویسنده کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با پانا:

راه علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه، همزبان بودن با آنهاست

ملارد(پانا)- مطالعه کتابهای شعر و داستان، قدرت خلاقیت و تجسم و درک مطلب را بالا برده، روند تحصیلی دانش‌آموزان بصورت روان‌تری پیش می رود و گفتار کودکان دقیق‌تر قابل بررسی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۹۸۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
راه علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه، همزبان بودن با آنهاست

۱۸ تیرماه، روز ادبیات کودک و نوجوان است و کار کردن در این حوزه، ویژگی و خصوصیات خاص خود را می‌طلبد. با توجه به اهمیت این گروه سنی و نقش موثر آنها در آینده کشور، به سراغ یک فرهنگی نویسنده، رعنا یغموری رفتیم و در مورد ویژگی‌های کتاب کودک با او گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم.

رعنا یغموری، کارشناس ارشد تحقیقات آموزش علوم تربیتی و دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی است و تألیف کتاب‌های تربیتی هوش فرهنگی و مقالات تربیتی و ترجمه ماژول‌های آموزشی بین‌المللی را در کارنامه خود دارد. او همچنین شاعر و مدرس دانشگاه و مدارس هم است و ۱۹ سال است که در سنگر پر فراز و نشیب تدریس فعال است، یغموری هم اکنون در مدرسه امام حسین(ع) ملارد با مدیریت عباس مهدی‌زاده تدریس می‌کند و آموزگار پایه ششم است. او در نظر دارد ریاضی ششم را با زبان شعر جاری کند.

یغموری در مورد فعالیتش در عرصه کودک و نوجوان گفت: «تدریس کتاب آموزش‌های نوین ریاضی دبستان با بهره گیری از تازه‌های دانشمندان‌ ریاضی جهان و نویسندگی حوزه کودک با زبان شعر را در این حوزه انجام داده‌ام.»

یغموری در مورد چگونگی علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی گفت: «راه گرایش کودکان‌ و نوجوانان به مطالعه کتاب، بکارگیری خلاقیت و استفاده از زبان خود کودک و نوجوان‌ و زبان بازی است، این‌گونه کودکان علاوه بر لذت بردن از مطالعه به این کار عادت می‌کنند و این رویه زندگی آینده آنها را تحت تاثیر مثبت قرار می‌دهد.»

این نویسنده فرهنگی در مورد تأثیر مطالعه بر کودکان افزود: «مطالعه کتاب‌های شعر و داستان قدرت خلاقیت، تجسم و درک مطلب را در کودکان بالا برده، روند تحصیلی آن‌ها بصورت روان‌تری پیش می‌رود و اینکه گفتار کودکان دقیق‌تر قابل بررسی خواهد بود.»

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار