مصرف برق 3 هزار مگاوات کاهش یافت

تهران (پانا) - وزیر نیرو با مقایسه اوج بار حال حاضر با پنجشنبه هفته گذشته گفت، هفته گذشته اوج بار ۶۶ هزار و ۲۴۵ مگاوات بوده و اکنون این رقم به ۶۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسیده است. به‌عبارت دیگر حدود ۳۰۰۰ مگاوات یا سه میلیون کیلووات ساعت مصرف به کمک هموطنان کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مصرف برق 3 هزار مگاوات کاهش یافت

رضا اردکانیان ظهر امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: برق کالایی است که به محض تولید عرضه می‌شود؛ یعنی از یک نظر تولید و مصرف دقیقاً یکی است اما نیاز با آنچه که تولید می‌شود، فاصله دارد و اگر نیاز بیشتر باشد، آن وقت به کمبود و خاموشی تبدیل می‌شود.

وی افزود: طی دو سه روز گذشته تصمیمات خوبی گرفته شده که در صدر این تصمیمات همکاری صنایع بزرگ است. صنایع سعی کردند تا جایی که امکان داشته باشد بدون اینکه خسارت‌های سنگینی متوجه سیستم فنی آن‌ها شود، تعطیلات تابستانی خود را به این یکی دو هفته منتقل کنند یا اگر تعمیراتی ضرورت دارد در این مدت زمان انجام دهند.

فرمانده مدیریت تامین برق کشور تصریح کرد: دولت از حمایت و آمادگی صنایع حمایت و پشتیبانی و تصویب‌نامه‌ای را صادر کرد که به موجب این تصویب‌نامه هر اندازه انرژی که این‌ها (صنایع) اکنون مصرف نمی‌کنند، متعهد هستیم که با تعرفه صفر در موقع دیگر سال در اختیارشان بگذاریم. همچنین صنایع شامل مشوق‌هایی نظیر تقسیط مالیات، بیمه تامین اجتماعی و نظایر آن می‌شوند.

اردکانیان گفت: حدود ۴۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی از محل همکاری صنایع اتفاق افتاده است. ما حدود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ مگاوات کمبود برق داشتیم که در تلاشیم با همکاری مشترکان این رقم را جبران کنیم و تاکنون نتایج خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه شبها به طور کامل توانستیم برق عرضه کنیم و خاموشی نداشتیم، گفت: توانستیم در روز حدود ۷۵ درصد این انرژی را عرصه کنیم. از هموطنان درخواست داریم که در استفاده از دستگاه‌های سرمایشی هر مقداری می‌توانند ما و دیگر هموطنان را کمک کنند تا ان‌شاءالله نتیجه خوبی در این زمینه حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار