تحویل ۳۰۰ هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند

رشت ( پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح «هر دانش آموز یک تبلت»، خاطرنشان کرد در این مسیر ۳۰۰ هزار تبلت به نیازمندان تحویل داده شد که مردم و خیران نیز کمک قابل توجهی کردند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تحویل ۳۰۰ هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، قاسم احمدی لاشکی در دیدار با استاندار گیلان، به اشراف و تسلط خوب استاندار گیلان در خصوص موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش اشاره و با ابلاغ پیام خداقوت وزیر به ارسلان زارع، گفت: جمعیت کثیری از کشور با آموزش و پرورش ارتباط دارند و حضور بیش از ۱۶ میلیون کاربر در شبکه آموزشی «شاد» و دریافت خدمات توسط آنان یکی از افتخارات ماست.

وی به تلاش‌های صورت گرفته در راستای استفاده از ظرفیت خیران برای در اختیار گذاشتن امکانات سخت‌افزاری همچون تلفن همراه و تبلت برای نیازمندان و اجرای طرح «هر دانش آموز یک تبلت» اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسیر ۳۰۰ هزار تبلت به نیازمندان تحویل داده شد که مردم و خیران نیز کمک قابل توجهی کردند.

معاون حقوقی و امور پارلمانی وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که با انجام واکسیناسیون بتوانیم شاهد حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس باشیم، اما با این وجود ابزارهای فضای مجازی و شبکه آموزشی تعطیل نخواهد شد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز، آموزش و پرورش را از اساسی ترین نهادهایی دانست که عامل توسعه هر کشور است و گام برداشتن در این مسیر را سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: طی سال‌های اخیر به ویژه شرایط کرونایی، فعالیت معلمان دوچندان شده و کادر آموزشی برای متوقف نماندن فرآیند آموزش دقت بیشتری داشتند.

وی به نقش‌آفرینی موثر شبکه آموزشی شاد در مسیر آموزش دانش آموزان اشاره و با بیان اینکه کرونا با وجود آسیب‌ها، زمینه‌ساز توسعه دولت الکترونیک نیز بوده، گفت: آموزش و پرورش از توجه به موضوع تربیت نیز غافل نشده و امیدواریم با مهیا شدن شرایط، شاهد حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس طی سال تحصیلی آینده باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به گزارش های واصله مبنی بر آماده‌سازی اجرای پروژه مهر و شروع سال تحصیلی و انجام سنجش نوآموزان اشاره و اظهار کرد: تجارب موفقی همچون برگزاری کنکور سراسری با بهترین استانداردها، کمک شایان توجهی برای طی این فرآیند در شرایط مناسب می‌کند.

زارع، به اهتمام دولت برای واکسیناسیون کادر آموزشی اشاره کرد و افزود: خبرهای خوب تولید واکسن داخلی و تکمیل چرخه واردات بسترساز رفع نگرانی ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌های خوب گیلان در کنکور طی سال‌های اخیر نشان‌دهنده وحود ظرفیت‌های بالا در این استان است، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به ویژه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف باید مورد توجه باشد؛ چراکه استفاده از ظرفیت بی‌بدیل آموزش و پرورش ما را به توسعه پایدار می‌رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار