در گفتگو با پانا مطرح شد؛

تفاوت‌های بازیگری در سینما و تلویزیون از زبان سامان صفاری

تهران (پانا) - سامان صفاری می گوید بازیگرانی هستند که سه ژانر متفاوت با سه کارگردان را بازی کرده است و بازی یکسانی را به نمایش گذاشته است اما بازیگرانی هم هستند که سه کار را با یک کارگردان کار می‌کند اما در هر سه کار، چیزی به بازی‌هایش اضافه می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت‌های بازیگری در سینما و تلویزیون از زبان سامان صفاری

سامان صفاری بازیگر جوان درباره جنس بازیگری‌اش در سینما و تلویزیون و اینکه چقدر برای این نقش‌ها تفاوت قائل می‌شود به خبرنگار پانا گفت: «اگر توجه کرده باشید کاراکترهایی که در آنها ایفای نقش داشته‌ام خیلی با هم تفاوت دارند؛ برای مثال کاراکتر «علیرضا» در فیلم سینمایی «شهربانو» با کاراکتر «امیر» در سریال «دلدادگان» از نظر رفتاری تفاوت دارد. از طرفی در سنی قرار دارم که نمی‌توانم نقش مردی که 4 فرزند دارد ایفا کنم!»

وی تصریح کرد: «من در سریال «خانه امن» نقش یک دزد و جاعل را ایفا کردم اما به صورت اتفاقی مجبور می‌شود کارش را کنار بگذارد و عاشق می‌شود و .. و در نهایت به آدم خوب قصه تبدیل می‌شود. در سریال «دلدادگان» اما من نقش مامور مخفی را دارم که به کل متفاوت است. بنابراین مقایسه این دو نقش با هم کاری درست نیست!»

صفاری در پاسخ به این پرسش که آیا کارگردان‌ها، حس و حال نقش را برایتان تعریف می‌کنند و به نوعی به هدایت می‌پردازند که با نقش قبلی تفاوت داشته باشد یا اینکه خودتان نقش را برای خود، تعریف می‌کنید؟ گفت: «سبک و نگاه هر کارگردانی در هدایت بازیگران متفاوت است. از طرف دیگر کاری که طنز است با کاری جدی و امنیتی است، تفاوت دارد و ایفای نقش و استایل بازیگر در هر کدام از آنها متفاوت است. اتفاقا بازیگرانی داریم که سه ژانر متفاوت با سه کارگردان بازی کرده، بازی یکسانی را به نمایش گذاشته است اما بازیگرانی هم داریم که سه کار را با یک کارگردان کار می‌کند اما در هر سه کار، چیزی به بازی‌هایش اضافه می‌کند.»

وی درباره کاراکتر «علیرضا» در فیلم سینمایی «شهربانو» نیز بیان کرد: «کاراکتر علیرضا در «شهربانو» 80 درصد با من به عنوان یک پسر جوان تفاوت داشت و کاراکتری بود که به دلیل تفاوت‌های رفتاری و عملکردی بسیار با من، با تمرین بسیار خلق شد.»

این بازیگر جوان سینما و تلویزیون در پاسخ به اینکه چه آینده‌ای را برای بازیگری‌اش متصور است، گفت: «اصلا اهل شعار دادن نیستم اما واقعا در حال زندگی می‌کنم. الان در حال ایفای نقش در سریالی هستم و فقط به این کار فکر می‌‎کنم که چطور از پس آن برآیم. یا یک ماه پیش که فیلم سینمایی «شهربانو» را در جشنواره جهانی فجر داشتیم به این فکر می‌کردم که چه بازخوردی خواهد داشت. بنابراین به آینده بازیگری‌ام اصلا فکر نمی‌کنم.»

وی تصریح کرد: «در حال حاضر در موقعیتی قرار دارم که تلاش‌های 10 سال پیش من سبب شده به این نقطه‌ای که قرار دارم، برسم. بنابراین الان هم هر چه تلاش کنم طی 10 سال آینده قطعا موفقیت‌هایی را کسب خواهم کرد اما به آنها فکر نمی‌کنم.»

صفاری درباره اینکه کار در سینما را دوست دارد یا تلویزیون و کار با کدام کارگردان را بیشتر می‌پسندد، بیان کرد: «بیشتر از آن که به مدیوم اثر فکر کنم، فیلمنامه برایم مهم است. در مورد کارگردان نیز باید به یک نقطه نظر مشترک با هم برسیم که بتوانیم با هم کار کنیم. البته اگر فیلمنامه‌ای را دوست داشته باشم، قطعا کارگردان آن را نیز دوست خواهم داشت.»

بازیگر سریال «روزهای آبی» در پایان درباره دو همکاری با مریم بحرالعلومی گفت: «علیرضای «شهربانو» کاراکتری تاثیرگذار بود اما کاراکترم در فیلم سینمایی «قطع فوری» خیلی با علیرضا متفاوت است و کار در هر دو را دوست داشتم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار