حسینی خبر داد

بررسی لایحه استثنا شدن حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از بررسی لایحه استثنا شدن حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی لایحه استثنا شدن حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با اشاره به تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1388 گفت: در نتیجه اجرای این قانون بیش از 50 درصد مزایای معلمین حوزه آموزش و پرورش استثنایی شامل حق شغل و شاغل از بین رفت.

وی افزود: در ادامه برخی از سازمان ها مثل سازمان پزشک قانونی، سازمان انتقال خون، سازمان زندان ها و سازمان دامپزشکی از طریق مسیر قانونی از مشمولیت این قانون خارج و از مزایای قبل از قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار شدند.

وی گفت: با عنایت به سختی کار معلمان آموزش و پرورش استثنایی سال گذشته در شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوبه ای گذرانده شد که این استثناء در خصوص معلمان استثنایی هم اعمال شود و با پیگیری انجام شده، استثنا شدن پرسنل استثنایی از قانون مدیریت خدمات کشوری هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد و نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.

حسینی یکی از موضوعات مهم را احیا ساختار اداری سازمان استثنایی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۹ دانست و گفت: بر اساس مصوبه شورای سازمان و با نامه وزیر آموزش و پرورش صدور احکام پرسنل استثنایی به ادارات آموزش و پرورش استان ها تفویض شده است و عوامل ذیحسابی نیز در این ادرات مستقر شده اند.

معاون وزیر با اشاره مشکلات ضریب ۱.۲همکاران استثنایی گفت: حل این مشکل نیازمند دویست میلیارد تومان اعتبار است که تقربیا اعتبار آن از سوی وزارت تامین شده است و به استان ها ابلاغ شده است. برخی استان ها از این اعتبار در قالب سنوات ارفاقی استفاده کرده اند که باید هرچه سریع تر از طریق وزارت رفع مشکل شود و هم چنین مشکلات انتقال صندوق بازنشستگی نیز در حال پیگیری است.

حسینی با اشاره به مشکلات سامانه سیدا گفت: مشکلات مربوط به سامانه سیدا احصا شده است و برای حل مشکل با مرکز فناوری اطلاعات وزارت و شرکت طراح برنامه هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت 203 باشگاه پیش کسوتان آموزش و پرورش استثنایی در کشور اظهار داشت: فعالیت این مرکز در ساعت های غیر آموزشی فرصتی است تا فرهنگیان تجربیات خود را در فضایی مفرح در اختیار یکدیگر قرار دهند. یک باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی در استان کرمانشاه وجود دارد و به زودی یک باشگاه پیشکسوتان دیگر نیز در این استان ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار