شناگر جوان ایران المپیکی شد

تهران (پانا) - متین بالسینی که در موعد مقرر بالاترین فیناپوینت را برای اخذ سهمیه جهانی داشت، از سوی فینا به عنوان نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
شناگر جوان ایران المپیکی شد

به گزارش فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، طبق قوانین فدراسیون جهانی بهترین شناگران که رکورد B المپیک را در هر ماده کسب می کنند، مستقیم به المپیک می روند. مهرشاد افقری با زمان ۵۳.۴۶ در ماده ۱۰۰ متر پروانه رکورد ورودی B المپیک (۵۳.۵۲ ) را ثبت کرد.

اما بعد از اعلام رکوردهای ثبت شده سایر شناگران در تورنمنت های مختلف جهان، مشخص شد که رکورد ثبت شده او برای ورود به المپیک از طریق سهمیه B کافی نیست.

از آنجایی مهرشاد افقری در تاریخ ۲۵ ژوئن موفق به ثبت رکورد شده است، فدراسیون جهانی اعلام کرد این رکورد بدست آمده خارج از آخرین زمان(۲۰ جون ۲۰۲۱) برای بررسی برنامه سهمیه یونیورسالیتی بوده است و به همین دلیل این سهمیه نیز به وی تعلق نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است چند شناگر از کشورهای مختلف جهان نیز به استناد همین قانون با وجود شایستگی از راه یابی به المپیک باز ماندند.

به همین دلیل فینا_ فدراسیون جهانی شنا، شناگر ایران که دارای بهترین فینا پوینت تا تاریخ ۲۰ ژوئن (آخرین مهلت بررسی سهمیه یونیورسالیتی ) است را به عنوان نماینده ایران در المپیک معرفی کرد.
بدین ترتیب متین بالسینی شناگر ماده ۲۰۰ متر پروانه تیم ملی ایران وارد دسته بندی بازی های المپیک شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار