جلسه هم اندیشی معاونت پرورشی منطقه 3 و متولیان امامزاده قاضی الصابر محله ده ونک

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۳ با اشاره به وجود دغدغه‌های تربیتی کانون‌های فرهنگی مساجد، بر اهمیت هم‌اندیشی، هم‌افزایی و پیوند موثر و مفید مسجد و مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هم اندیشی معاونت پرورشی منطقه 3 و متولیان امامزاده قاضی الصابر محله ده ونک

جلسه هم اندیشی معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه با متولیان فرهنگی امامزاده الصابر محله ده ونک و کارشناسان حوزه پرورشی در دفتر معاونت پرورشی منطقه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فیروز یارمحمدی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی هدف از برگزاری جلسه را تلاش برای هم اندیشی و هم افزایی در راستای مشارکت بیشتر در امر مهم پیوند مساجد و مدارس عنوان کرد و گفت: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تحقق اهداف سند تحول بنیادین است که نتیجه نهایی آن تربیت فرد برای رسیدن به درجاتی از حیات طیبه است. ما در آموزش و پرورش دنبال تحقق موضوع مهم تربیت هستیم که مورد تاکید سند تحول بنیادین است و با توجه به این که کانون های فرهنگی مساجد هم دغدغه مسائل تربیتی را دارند، می توانیم با هم اندیشی و هم افزایی شرایط را برای پیوند موثر و مفید مسجد و مدرسه فراهم کنیم.

یارمحمدی افزود: با توجه به ساحت های شش گانه تربیتی، نقش مساجد و ائمه جماعات در تربیت همه جانبه دانش آموزان بخصوص بعد اعتقادی، معنوی و اخلاقی آنان را مهم می دانیم و در ضمن باید راهکارهای عملیاتی برای گسترش همکاریهای دوجانبه یافت و با تداوم این نشست ها و پیگیری تصمیمات اتخاذ شده، بیش از گذشته شاهد پیوند مطلوب و موثر مساجد و مدارس باشیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه تعامل با دستگاه های برون سازمانی را یکی از برنامه های در دست اقدام این معاونت عنوان کرد و با بیان مواردی از راهکارهای عملیاتی جهت تعمیق باور های اعتقادی و معنوی دانش آموزان گفت: باید با برنامه های جذاب و دادن مسئولیت به دانش آموزان، انگیزه لازم برای مشارکت آنان در برنامه های مورد نظر فراهم شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا ما شاهد پدید آمدن زیست بوم جدید هستیم. از ائمه جماعات خواست تا از طریق فضای مجازی نسبت به اشاعه فرهنگ دینی و تربیت اجتماعی دانش آموزان همکاری لازم را با آموزش و پرورش و مدارس داشته باشند.

در ادامه عزیزی، متولی امامزاده الصابر ده ونک به تشریح برنامه های تابستانه ی کانون فرهنگی امامزاده پرداخت و گفت: از آنجایی که فصل تابستان فرصت مناسبی برای جذب بچه ها به مساجد و اماکن متبرکه است، ما اقدام به برگزاری کلاس های مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ....کرده ایم که از مسئولین آموزش و پرورش می خواهیم همکاری لازم در اطلاع رسانی به دانش آموزان را با ما داشته باشند.

وی سپس در ادامه با اشاره به صدور دعوت نامه شرکت در کلاس های بهبود اوقات فراغت اظهار امیدواری کرد که مدیران و معاونین پرورشی ارتباط بیشتری با مساجد داشته باشند.

در پایان جلسه مقرر شد با مدیران مدارس همجوار امامزاده مکاتبه لازم از طرف اداره آموزش و پرورش به عمل آید تا مدیران همکاری لازم را در خصوص اطلاع رسانی به اولیاء و دانش آموزان و تشویق به شرکت در این برنامه ها داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار