کمرئی: آموزش و پرورش با تغییر سیاست‌ها درباره نحوه پذیرش در کنکور موافق است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد برای سنجش و پذیرش در دانشگاه باید سابقه تحصیلی نقش داشته باشد لذا در راستای این هدف محوری آموزش و پرورش با تغییر سیاست‌ها درباره نحوه سنجش و پذیرش موافق است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: آموزش و پرورش با تغییر سیاست‌ها درباره نحوه پذیرش در کنکور موافق است

علیرضا کمرئی در برنامه زنده «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون تاثیر نمره در کنکور اظهار کرد: نقش 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سبب تأثیرگذاری مثبت بر نظام تعلیم و تربیت خواهد شد و سوابق تحصیلی دانش آموزان در سنجش و پذیرش مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش سال‌هاست که به دنبال افزایش سهم سوابق تحصیلی و دوره 12 ساله آموزش و تعلیم و تربیت، در پذیرش کنکور بوده است تا اعتبار نظام تعلیم و تربیت آسیب نبیند.

کمرئی ادامه داد: سیاست‌ها و ضوابط مصوب در 5 محور تدوین شده است و سعی شده که در هر یک از این سیاست‌ها مسائل و مشکلات موجود را رفع و وضعیت فعلی را اصلاح کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برگزاری دو بار کنکور در سال فرصت دوباره‌ای به داوطلبان می‌دهد تا نتیجه مطلوب از دوره تحصیلات خود را کسب کنند و نتیجه تلاش سال‌های خود را به یک باره در سه ساعت کنکور تستی از دست ندهند.

وی سیاست‌های تصویب شده شورای عالی انقلاب فرهنگی را سیاست‌های منسجمی دانست که به سمت تفکیک سنجش به پذیرش می‌رود، نقش تبلیغات سوء و فریبنده را کاهش می‌دهد، نقش آموزش و پرورش را در محدود سازی تبلیغات زیبنده برجسته می‌کند، سهم سوابق تحصیلی را افزایش می‌دهد و شرایطی را فراهم می‌کند تا چشم انداز مناسب برای محصلین ایجاد شود تا دانشگاه و غول کنکور تنها چشم انداز جوانان نباشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر 85 درصد از پذیرش در کنکور سوابق تحصیلی است افزود: براساس قانون مصوب 92 و اصلاحیه سال 95 مقرر بود افزایش سوابق تحصیلی انجام شود ولی به دلیل اینکه برای آموزش و پرورش امکان تسری امتحانات پایه دهم و یازدهم امکان نداشت و سیستم آموزش عالی فقط تاثیر مثبت سوابق را لحاظ کرد و امکان تاثیر قطعی سوابق به دلیل محدودیت‌ها و شرایط فراهم نشد این سیاست‌ها می‌تواند در اصلاح این مهم نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای برداشتن و حذف یکباره کنکور در کشور وجود دارد و همچنین رقابت سنگینی برای کسب 10 درصد صندلی‌های دانشگاه‌های معین و رشته‌های معین وجود دارد که شرایط را برای حذف یکباره کنکور فراهم نمی‌کند اظهار داشت: این سیاست‌ها سعی دارد شرایط را برای حذف پلکانی کنکور فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار