معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان، آینده تحصیلی آنها را تضمین می‌کند

اصفهان ( پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت اگر طی فرآیند ارزیابی با موردی مواجه شدیم که نشان دهد کودک نیاز به مداخله به‌هنگام دارد، به مراکز تخصصی طرح ارجاع داده می‌شود تا آنجا به صورت تخصصی موضوع پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان، آینده تحصیلی آنها را تضمین می‌کند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان، لیلاسادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به مقطع ابتدایی اظهار کرد: این طرح از ۵ تیرماه آغاز شده که در آن حدود ۹۰ هزار نوآموز در استان مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت، ۶۷ پایگاه و ۶۰۰ ارزیاب آموزش دیده برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند که در طول انجام فرآیند سنجش نیز اقدامات آنها را رصد خواهد کرد.

وی افزود: نوبت دهی برای این طرح از سوی مدیر مدرسه و پس از ثبت نام نوآموزان انجام می‌شود که نوآموزان به منظور مراجعه به پایگاه های سنجش و برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید تنها با یک همراه در محل سنجش حاضر شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهداف این طرح تاکید کرد: ما در این ارزیابی ها به دنبال رصد مشکلات جزئی یادگیری نوآموزان هستیم تا بتوانیم آنها را حل کنیم و از افت تحصیلی دانش آموز جلوگیری کنیم. هر چقدر از رصدها و پایش عمیق‌تر باشد و کودکان از نظر بینایی، شنیداری، حرکتی، آمادگی‌های تحصیلی و روند واکسیناسیون، مورد ارزشیابی و سنجش قرار گیرند، آینده تحصیلی خود را تضمین می‌کنند و اگر جایی نیاز به مداخله به هنگام باشد در زمان مقرر اتفاق می افتد.

ابطحی تصریح کرد: اگر در طی فرآیند ارزیابی با موردی مواجه شدیم که نشان دهد کودک نیاز به مداخله به هنگام دارد، به مراکز تخصصی طرح ارجاع داده می‌شود تا آنجا به صورت تخصصی موضوع پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار