شناسایی و درمان کووید ۱۹ در بارداری

تهران (پانا) - استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی بابل شناخت علائم خطر در بارداری را با توجه به وضعیت همه گیری کرونا و مراجعه زود هنگام باید بسیار مهم دانست و گفت: اگر درصد اشباع اکسیژن خون خانم باردار کمتر از ۹۵ درصد بود باید سریعا بستری شود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و درمان کووید ۱۹ در بارداری

به‌گزارش ایسنا، زینب‌السادات بوذری استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: بیماری کرونا بیش از یکسال است که همه گیر شده و مادران باردار از گروههای پرخطر در جامعه محسوب می شوند و باید به سلامت ایشان اهمیت ویژه داد پس بسیار حائز اهمیت است که با فرآیند شناسایی و درمان این بیماری آشنا باشیم. شناختن علائم خطر و مراجعه به موقع بسیار مهم است.

وی افزود: چنانچه خانم بارداری با فردی که بیماری کووید ۱۹ در او اثبات شده است به تازگی تماس داشته است، حتی اگر علامتی از بیماری ندارد حتما باید جهت انجام تست به مراکز درمانی مراجعه کند.
استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: مادران باردار باید در صورت داشتن هر یک از علائم تب، سرفه، گلودرد، خستگی، سردرد، تنگی نفس، دردعضلانی، اختلال بویایی و چشایی به مراکز درمانی مراجعه کند.

این مسئول ادامه داد: توجه داشته باشید بعضی از این علائم می تواند مربوط به مشکلات مامایی باشد که مشابه علائم ابتلا به کووید ۱۹ است و حتما باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

بوذری با اشاره به اینکه مادر باردار با علائمی مانند تب،سرفه،گلودرد،خستگی،سردرد ، بدون تنگی نفس را می توان در منزل تحت پیگیری و مراقبت قرار داد و قرنطینه نمود، بیان کرد: چنانچه مادر باردار بیماری زمینه ای مثل فشارخون، دیابت، بیماری کلیوی، بیماری قلبی _ عروقی و ریوی و ضعف سیستم ایمنی داشته باشد ، باید در بیمارستان بستری و درمان آغاز شود.

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: اگر مادر بیماری متوسط داشته باشد یعنی علاوه بر علائم گفته شده درصد اشباع اکسیژن خون مادر کمتر از ۹۵ درصد باشد، مادر تحت مراقبت های تخصصی تر در بیمارستان قرار خواهد گرفت و حتی ممکن است طبق نظر پزشک معالج نیاز به بستری در ICU (بخش مراقبت های ویژه) داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در همین راستا افزود: در صورت ابتلا به این ویروس توصیه های بهداشتی و تغذیه ای که ازطریق رابطین بهداشت به شما آموزش داده می شود، توجه بسیار زیادی داشته باشید و داروها را طبق دستور پزشک مصرف نمایید و در صورت بدتر شدن علائم حتما به پزشک خود اطلاع بدهید و به مراکز بهداشتی مراجعه کنید.

وی اظهار کرد: پس از شروع درمان، ۱۴ تا ۲۱ روز از شروع علائم نیاز هست که قرنطینه ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، بوذری، خاطرنشان کرد: رعایت مراقبت های اولیه بهداشتی مانند شستشوی مکرر دست ها،استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در مراکز پرجمعیت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به این بیماری مبتلا نشوید و دوران بارداری آرامی را سپری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار