راه‌اندازی شبکه بین‌المللی خانه‌های نوآوری و فناوری ایران

تهران (پانا) - رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران از راه‌اندازی شبکه بین المللی خانه‌های نوآوری و فناوری ایران در سایر کشورها خبر می‌دهد و می‌گوید راه‌اندازی این خانه‌ها و شبکه‌های نوآوری و فناوری می‌تواند فضای کسب و کار اشتراکی را فراهم سازد و نقش موثری در ورود محصولات دانش بنیان به عرصه بین المللی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی شبکه بین‌المللی خانه‌های نوآوری و فناوری ایران

به گزارش روابط عمومی خانه نوآوری و فناوری ایران، مهدی قلعه نویی، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران درباره راه اندازی خانه‌های نوآوری و فناوری اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بحث گذار اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان توجه داشته و یکی از المان‌های این موضوع توجه به نیروهای متخصص و موضوعات دانش‌بنیان است و بر همین اساس از ۸ سال پیش توسعه و گسترش خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات بسیار قابل رقابتی را در کشور ایجاد و تولید کردند که شرایط ورود به بازارهای بین‌المللی را دارد، گفت: برای اینکه این محصولات وارد بازارهای بین المللی و منطقه‌ای شوند ما نمایشگاه‌هایی را در نظر گرفته ایم که بتوانند محصولاتشان را ارائه دهند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران ادامه داد: در همین راستا مجموعه خانه‌های نوآوری و فناوری در کشور راه اندازی شده و علاوه بر اینکه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در این مجموعه ها قابل ارائه است شرکت‌های خارجی نیز می‌توانند در این مجموعه ها نشست و سمینار برگزار کنند.

قلعه نویی با اشاره به اینکه مجموعه شرکت‌های دانش بنیان با حمایت بخش خصوصی شکل گرفته‌اند، گفت: جهت ورود به عرصه بین‌المللی با توجه به شرایط سخت کنونی حضور در کنار بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در حال حاضر خانه‌های نوآوری و فناوری در برخی از کشورها مانند آفریقا(کنیا)، سوریه و چین راه‌اندازی شده و به زودی و در ماه‌های آینده قرار است در روسیه نیز این شبکه خانه‌های نوآوری و فناوری راه اندازی شود.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این خانه‌ها و شبکه‌های نوآوری و فناوری می‌تواند فضای کسب و کار اشتراکی را فراهم سازد و نقش موثری در ورود محصولات دانش بنیان به عرصه بین المللی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار