ابلاغ آیین‌نامه اتصال کتابخانه‌ها به شبکه اسناد کشور

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری آیین‌نامه اتصال کتابخانه‌ها به شبکه کتابخانه‌ها و مراکز اسناد به شبکه اسناد کشور را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ آیین‌نامه اتصال کتابخانه‌ها به شبکه اسناد کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۲ تیر ۱۴۰۰ به پیشنهاد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با هدف پیشبرد فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه تجمیع داده‌های لازم جهت ارائه به کاربران و پژوهشگران و پیشگیری از موازی‌کاری و هدررفت منابع ارزشمند کشور در این عرصه و جلوگیری از سردرگمی محققان و پویندگان علم و دانش و تضعیف حافظه ملی ایرانیان، آیین‌نامه اتصال کتابخانه‌ها به شبکه کتابخانه‌ها و مراکز اسناد به شبکه اسناد کشور را به تصویب رساند.

به موجب آیین‌نامه مذکور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه‌ها و مراکز اسناد و دستگاه‌های اجرایی کشور موظفند به منظور ارتقای خدمات سامانه حافظه ملی ایرانیان که با هدف تسهیل دسترسی به منابع کتابخانه‌ها و آرشیوهای کشور جهت استفاده عموم مردم و ارایه خدمات فراداده‌ای استاندارد به کتابخانه‌ها و مراکز اسناد کشور و تکمیل بانک کتاب‌شناسی راه‌اندازی شده است، اقدامات لازم را انجام دهند.

در همین راستا، تمامی کتابخانه‌های کشور حداکثر تا (۶) ماه پس از ابلاغ شیوه‌نامه این آیین‌نامه، ملزم به اتصال برخط سامانه خود به شبکه کتابخانه‌ها و به‌روزرسانی اطلاعات کتاب‌شناختی و فراداده‌ای منابع کتابخانه‌ای خود در شبکه مذکور هستند.

همچنین مراکز اسناد کشور اتصال برخط سامانه خود به شبکه اسناد را برقرار و نسبت به‌روزرسانی مستمر اطلاعات فراداده‌ای منابع اسنادی خویش در شبکه مذکور اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار