رونمایی از سامانه کشوری یاریگران زندگی در فارس 

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس از واگذاری مسوولیت راه‌اندازی سامانه کشوری یاریگران زندگی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان فارس خبر داد و افزود واگذاری این مسوولیت کشوری به استان حاصل تلاش‌های روسای ادارات و کارشناسان امور تربیتی در بخش آسیب‌های اجتماعی است که این افتخار را برای فارس به ارمغان آورده است و امروز رونمایی از این سامانه انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سامانه کشوری یاریگران زندگی در فارس 

فرهاد اسماعیلی، در نشست مجازی یاریگران زندگی، خانواده محیط‌های آموزشی، پیشگیری از اعتیاد و رونمایی از سامانه کشوری یاریگران زندگی که به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر و با حضور دبیر و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس و معاونین پرورشی و روسای ادارات اداره آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس برگزار شد، طرح یاریگران زندگی را یکی از فعالیت‌های تربیتی برشمرد که نتایج واقعی آن در درازمدت و در آینده نمایان می‌شود.
او با ابراز خرسندی از توقف رشد آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه در فارس گفت: جامعه امروز ما نیازمند خودباوری است.
او ادامه داد: باید به این باور برسیم که اگر کارها مستمر و دائمی باشد نتیجه خواهد داد و دستیابی به توقف آمار رشد مصرف در دانش‌آموزان مقطع متوسطه موضوع مهمی است که حاصل تلاش همکاران و دانش‌آموزان یاریگر زندگی در کانون‌های یاریگران زندگی استان است.
اسماعیلی ادامه داد: ایجاد مصونیت و خود مراقبتی یکی از نکات مهم در مقابله با پدیده شوم اعتیاد است که باید تمام برنامه‌ها متمرکز بر خودمراقبتی باشد.
او افزود: اعتیاد می‌تواند سرنوشت فردی و اجتماعی ما را به مخاطره بیندازد و هیچ کسی از این موضوع مصون نیست و همه باید خودمراقبتی داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری مدرسه و محلات را یکی ار کارهای موثر در برنامه‌ریزی و تداوم کار پیشگیری از اعتیاد برشمرد و افزود: نیاز است تا این نقشه که قبلا هم تهیه شده به روز شود و با تمرکز بر محلات پرخطر اقدام به رفع مشکلات کنیم.
او هویت بخشی به یاریگران زندگی و شبکه ذینفعان آن را از عوامل موثر در موفقیت این طرح برشمرد و افزود: توجه به خانواده‌ها و انتقال مباحث آموزشی به محیط‌ خانواده‌ نیز یکی دیگر از عوامل موفقیت این طرح است.
اسماعیلی از واگذاری مسوولیت راه‌اندازی سامانه کشوری یاریگران زندگی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان فارس خبر داد و افزود: واگذاری این مسوولیت کشوری به استان حاصل تلاش‌های روسای ادارات و کارشناسان امور تربیتی در بخش آسیب‌های اجتماعی است که این افتخار را برای فارس به ارمغان آورده است.
او با اشاره به تحقیقات انجام شده از سوی محققین و مقالات درج شده در مجلات بین المللی مربوط به کودکان و نوجوانان گفت: براساس تحقیق محقیقن بین المللی کودکان آشنا با کتاب از ۷۰ درصد آسیب‌های اجتماعی به دور هستند که یکی از این موارد اعتیاد است.
او ادامه داد: بر اساس این نتایج ضروری است تا کودکان و نوجوانان را به سمت کتابخوانی پیش ببریم تا از درگیر شدن در دام آسیب‌های اجتماعی دور بمانند.

در پایان این مراسم نیز از سامانه کشوری یاریگران زندگی رونمایی شد و در ادامه نیز از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس توسط مدیرکل آموزش‌و پرورش استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار