معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

سواد حرکتی مستقیماً با یادگیری دانش‌آموزان ارتباط دارد

اصفهان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید می‌کند سواد حرکتی به‌روزتر، جامع‌تر و بهتر دانش‌آموزان، در آینده تحصیلی آنها نقش موثری خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۹۵۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سواد حرکتی مستقیماً با یادگیری دانش‌آموزان ارتباط دارد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، آذرکیوان امیرپور، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در آغاز برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان اظهار کرد: سنجش شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان باعث می‌شود تا آینده فرزندانمان در زمینه سواد حرکتی به‌خوبی شناسایی شود و در صورت هرگونه ناتوانی حرکتی پیشگیری به‌موقع انجام شود. سن پیش از دبستان طلایی‌ترین زمان برای شناسایی مشکلات دانش‌آموزان است و مشکلات حرکتی نیز جزئی از آنها محسوب می‌شود که با شناسایی به‌موقع می‌توانیم از آسیب‌هایی که دانش‌آموزان در آینده با آن روبه‌رو می‌شوند پیشگیری کنیم.

وی افزود: سواد حرکتی مستقیماً با یادگیری دانش‌آموزان ارتباط دارد و سواد حرکتی به‌روزتر، جامع‌تر و بهترِ دانش‌آموزان در آینده تحصیلی آنها نقش مؤثری خواهد داشت.

امیرپور تأکید کرد: مشکلات حرکتی دانش‌آموزان باعث می‌شود آنها در آموزش دچار مشکلاتی شوند، خستگی مفرط و عدم اعتماد به‌نفس، زمینه‌ساز مشکلات مختلف دانش‌آموزان خواهد شد و قطعاً بررسی سواد حرکتی آنها در سن پیش‌دبستانی باعث بسیاری از پیشگیری‌ها خواهد بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ پرورش استان اصفهان اضافه کرد: دانش‌آموزانی که سواد حرکتی بهتر، اعتمادبه‌نفس و مشارکت بیشتری دارند، در آینده کمترین مشکلات آموزشی را خواهند داشت و امیدوارم با زحماتی که در آموزش ابتدایی و آموزش‌وپرورش استثنایی کشیده می‌شود بتوانیم این حرکت را در تمام استان نهادینه کنیم. چرا که نتایج این سنجش حتی در تدوین درس تربیت‌بدنی تمامی دوره‌های تحصیلی تأثیر خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار