توقف رشد آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه در فارس

شیراز (پانا) - دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس، از توقف رشد آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه در فارس  که بیشترین آمار مصرف را پیش از این داشته است خبر داد و افزود به‌واسطه اجرای صحیح طرح یاریگران‌زندگی این مهم محقق شده است که نتیجه تلاش‌های نیروهای نخبه و متخصص آموزش و پرورش فارس در کانون یاریگران زندگی است که قابل تقدیر است.

کد مطلب: ۱۱۹۵۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
توقف رشد آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه در فارس

سلیمان کرمی، امروز در نشست مجازی یاریگران‌زندگی، خانواده محیط‌های آموزشی، پیشگیری از اعتیاد که با حضور مدیرکل و معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و معاونین پرورشی و روسای ادارات اداره آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های آموزش و پرورش فارس در راه‌اندازی کانون‌های یاریگران زندگی در استان فارس با وجود مشکلات شیوع بیماری کرونا، گفت: امید داریم که اجرای طرح‌های مبتکرانه شرایط بهتری را برای کنترل ورود به دروازه مواد مخدر و اعتیاد با اهرم قرار دادن جامعه دانش‌آموزی و اولیای آنان و کادر آموزش و پرورش فراهم کنیم.
او با اشاره به راه‌اندازی بیش از 2529 کانون یاریگران زندگی در آموزش و پرورش فارس، گفت: برخورداری 45 درصد مدارس از کانون یاریگران زندگی و درگیری ۳۸ تا ۴۰ درصدی دانش‌آموزان با آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد با استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد شرایط خوبی را برای فارس در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه اعتیاد به ارمغان آورده است.
او با تاکید بر توجه به شرایط خاص اقلیمی کشورمان و همسایگی با افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان گفت: این شرایط می‌طلبد تا شرایط پیشگیری از اعتیاد در کشور در چارچوب‌های خاصی ترسیم شود که همه شرایط را در نظر بگیرد.

کرمی افزود: در زمینه پیشگیری سه موضوع انسان آسیب پذیر، محیط اعتیاد ساز و مواد اعتیادآور باید در نظر گرفته شود و شرایطی را در راستای حذف حداقل یکی از این علل برای شکستن زنجیره اعتیاد فراهم کرد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: خودمراقبتی به عنوان مهمترین اصل پیشگیری باید در دستیابی به اهداف طرح یاریگران زندگی در نظر گرفته شود.
به گفته کرمی رفتار داوطلبانه، آموختنی و اکتسابی است و هرکس باید برای سلامت جسم و روان خود تلاش کند؛ برای خودمراقبتی اجتماعی هم باید مهارت‌های مورد نیاز را کسب کرد که مهمترین این مهارت«نه گفتن به همسالان» است.
او ادامه داد: زنگ خطری که در شرایط فعلی درگیر جامعه ما شده هشداری است که در مورد پایین آمدن سن اعتیاد، نه تنها در مصرف بلکه در بحث توزیع هم است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس اظهار کرد: سن توزیع مواد مخدر در سال‌های اخیر پایین آمده و علاوه بر سن مصرف، سن توزیع در بین جوانان و نواجوانان هم با توجه به شرایط اقتصادی و بسیاری دیگر شرایط پایین آمده است و آمارها در این بخش بسیار نگران کننده است.
کرمی با اشاره به اینکه درصد مصرف و شیوع اعتیاد در دانش آموزان در کشور ۲.۱ درصد است، گفت: این آمار در فارس بالای ۳ درصد است و بعد از تهران و خراسان جنوبی، فارس بیشترین آمار اعتیاد در بین دانش‌آموزان را دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس، از توقف رشد آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه در فارس که بیشترین آمار مصرف را پیش از این داشته است خبر داد و افزود: به واسطه اجرای صحیح طرح یاریگران زندگی این مهم محقق شده است که نتیجه تلاش‌های نیروهای نخبه و متخصص آموزش و پرورش فارس در کانون یاریگران زندگی است که قابل تقدیر است.
او، رصد و مداخله در کنار آموزش و توانمندسازی را عنصر مهم در تحفق اهداف پیشگیری از اعتیاد و نجات کامل دانش‌آموزان درگیر دانست و تقویت پیوند مدرسه، اجتماع و اولیا در این طرح را عامل حیاتی در افزایش هم‌افزایی و تعامل بیشتر در تحقق اهداف کانون یاریگران زندگی برشمرد.
او افزود: باید حقایق درباره مواد مخدر را در جامعه به اشتراک بگذاریم تا از این طریق شاهد نجات زندگی‌ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار