کاهش سن اعتیاد، دغدغه‌ اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است

تهران (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در نشست هفته مبارزه با مصرف و قاچاق مواد مخدر با موضوع برنامه یاریگران زندگی مدارس شهر تهران، زنانه‌شدن مصرف موادمخدر و کاهش سن اعتیاد را از دغدغه‌های اصلی این روزهای شورای مبارزه با مواد مخدر دانست.

کد مطلب: ۱۱۹۵۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش سن اعتیاد، دغدغه‌ اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است

مصطفی هادی‌زاده؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در این نشست با اشاره به آمار جهانی مصرف مواد مخدر در ۱۰ سال گذشته گفت: در دنیا مصرف مواد مخدر ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین همجواری ایران با افغانستان که قطب تولید مواد مخدر جهان است، مشکلاتی را برای ما پدید آورده است. ما در ایران چهار هزار شهید و ۱۲ هزار نفر جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر داریم. کشور ایران درصد بالایی از کشفیات مواد مخدر را دارد و تمام این کشفیات بدون کمک مجامع بین المللی است؛ بنابراین با توجه به تمام این موارد، همگان باید در کاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیمی از زندانیان کشور مجرمین مواد مخدر هستند گفت: باتوجه به کاهش سن اعتیاد و زنانه شدن آن، دغدغه‌های ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشتر می‌شود. باید بدانیم ترک اعتیاد با درمان آن متفاوت است. درمان اعتیاد کار سختی است که موجب پاکی صد در صدی فرد معتاد می‌شود. برای اینکه افراد به مرحله‌ دشوار درمان اعتیاد نرسند، باید طرح‌هایی مثل کانون یاریگران را مغتنم شمرد. امیدواریم با برنامه‌های خوب که متناسب با گروه مخاطب تنظیم می‌شوند بتوانیم از بروز چنین آسیب‌هایی جلوگیری کنیم‌.

هادی‌زاده ضمن تشکر از مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و اهمیت دادن به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اینکه اعتیاد مادر جرایم است و می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود آورد گفت: در استان تهران ۵۰۰ هزار معتاد حرفه‌ای و تفننی وجود دارد. آموزش و پرورش رکن اصلی همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر است و همه‌ نهادها باید در راستای کاهش این آسیب گام بردارند. این همکاری موثر با آموزش و پرورش شکل گرفته است و امیدوارم مدارس تحت پوشش بیشتری در شهر تهران داشته باشیم تا اثربخشی گسترده طرح یاریگران را شاهد باشیم. اگر در محیط‌های خانه و مدرسه‌ به آگاهی‌بخشی توجه شود، مصونیت جوانان را از انواع آسیب‌ها در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار