سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران خبر داد:

طرح یاریگران زندگی در هزار و ۲۵۴ مدرسه شهر تهران در حال اجراست

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در هفته مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۰ درصد از مدارس شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح یاریگران زندگی در هزار و ۲۵۴ مدرسه شهر تهران در حال اجراست

نشست هفته مبارزه با مصرف و قاچاق مواد مخدر با موضوع برنامه یاریگران زندگی مدارس شهر تهران با حضور رقیه سادات نقوی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، مصطفی هادی‌زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، محمد رحیم، رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران، باغبان و اکرامی، اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی، با مدیران آموزش و پرورش مناطق، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و اعضای کانون یاریگران زندگی مناطق نوزده‌گانه، به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

سرپرست معاونت پرورشی در ابتدا ضمن اشاره به اهمیت هفته مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن گفت: برای جلوگیری از سوءمصرف مواد مخدر باید تلاش‌‌های زیادی شود و کانون یاریگران زندگی، الگوی تمام عیار خودمراقبتی و دیگر مراقبتی در مدارس است‌. این بستر مجموعه‌ای از افراد فعال در مدرسه از دانش‌آموز تا مدیر مدرسه و به طور کلی عوامل تربیتی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کانون یاریگران در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در ۳۰ درصد از مدارس شهر تهران در حال اجرا است گفت: هر کانون یاریگران زندگی، حدود ۵۰ تا ۶۰ عضو دارد. هر مدرسه از زاویه دید خود به حل مسائل نگاه و از دانش‌آموزان در مقابل مشکل و آسیب مراقبت می‌کند. دانش‌آموزان باید بدانند کانون یاریگران زندگی پنجره‌ای رو به تربیت، سلامت و مراقبت از خود و دوستانشان است. یک سوی این پنجره داخل مدرسه و کلاس است و سمت دیگر آن به روی جامعه باز می‌شود. اگر در مدرسه‌ دانش‌آموزی دچار مشکل شود از طریق همه عوامل مسئله شناسایی می‌شود و زمانی که مسئله تببین شد، فرضیه‌ها و نظریات اولیه برای حل آن ارائه می شود.

نقوی افزود: شعار حوزه اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی«حداقل حل یک مسئله یا اجرای یک پروژه در مدرسه» است. کانون یاریگران زندگی مجموعه‌ای از تمامی عوامل تربیت برای رسیدن به یک هدف، که حل مسئله است را پی می‌گیرد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، آگاهی هرچه بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌ها در حوزه مواد مخدر را امر بسیار مهمی در پیشگیری از ترویج مصرف انواع مخدر دانست. وی تربیت صحیح را ناشی از اطلاعات بالای خانواده عنوان کرد و افزود: مدرسه با طرح کانون یاریگران زندگی، دست در دست خانواده‌ها می‌دهد و همه عوامل مدرسه خودشان را در برابر مسائل دانش‌آموزان مسئول می‌دانند.

در پایان نشست، مناطق نوزده‌گانه شهر تهران به بیان آمار اجرایی طرح کانون یاریگران زندگی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار