برای نخستین بار در کشور

۱۸ قلاده پلنگ درمنطقه حفاظت‌شده دنا شناسنامه‌دار شدند

یاسوج (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان خبر داد تاکنون ۲۲ گونه پلنگ در دنا در مساحت ۱۴ هزار هکتاری از حدود ۱۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت‌شده دنا، ثبت تصویر شده که از این تعداد تاکنون ۱۸ قلاده پلنگ شناسنامه‌دار شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۸ قلاده پلنگ درمنطقه حفاظت‌شده دنا شناسنامه‌دار شدند

اسدالله هاشمی با بیان اینکه زیست این تعداد پلنگ در این وسعت کم، در ایران و دنیا بی نظیر است، افزود: در سال‌های متمادی با نصب دوربین در مکان تردد پلنگ ایرانی این گونه‌ها توسط مستندسازان، کارشناسان و ماموران اجرایی تصویربرداری شده است.
هاشمی بیان کرد: منطقه حفاظت شده دنا زیستگاه مناسبی برای پلنگ است و برای اولین بار در دنیا یک عکاس کهگیلویه و بویراحمدی توانست تصویر پلنگ‌های نر و ماده به همراه توله هایشان را در یک تصویر مستند کند.
وی با بیان اینکه زاگرس مرکزی یکی از بهترین زیستگاه‌ها برای این گونه ارزشمند حیات وحش در معرض خطر انقراض است، ادامه داد: پلنگ به‌عنوان گونه چتر نقش مهمی در پویایی جمعیت سایر گونه‌ها دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد منطقه حفاظت‌شده دنا را یکی از غنی‌ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و جهان دانست و گفت: این منطقه حفاظت شده در سال ۱۳۹۰ از سوی سازمان یونسکو به عنوان دهمین ذخیره‌گاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار