اعلام برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

تهران (پانا) - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که از ششم تا دوازدهم تیرماه برگزار خواهد شد را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

نصرت‌الله لطفی در نشست خبری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که صبح امروز در ساختمان مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تسلیت درگذشت سربازان و خبرنگاران در تصادفات اخیر، گفت: حقوق بشر یک واژه خوب و همگان پسند است، جهان شمول و یک حقوق پایه و برابر برای هر انسان که متاسفانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی به وسیله‌ای برای اغراض و اهداف تبدیل شده است.

وی ادامه داد: غرب دارای یک برنامه و کارنامه سیاه در این زمینه است. در رأس همه ناقضین حقوق بشر شیطان بزرگ، آمریکا را باید نام ببریم که ناقض‌ترین دولت حقوق بشر است هم نسبت به شهروندان آمریکا و هم در سطح بین‌الملل.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: از قتل عام سیاه‌پوستان، به آتش کشیدن داوودیان و شیوه‌های گوناگون در عرصه بین‌الملل از جمله تحریم‌ها، کشتار جمعی، کودتاها، استثمارها و ... از مصادیقی است که نشان می‌دهد آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

وی گفت: کشتار ۱۷ شهریور، ۱۷ هزار ترور، شهادت نخست وزیر و رئیس جمهوری، شهدای محراب، جنگ تحمیلی هست ساله، شهادت ۷۲ تن و ... با واسطه و بی‌واسطه در آنها آمریکا دخیل بوده و هست. رد آمریکا را می‌توان به عنوان عامل یا حامی در همه این جنایت‌ها پیدا کرد.

لطفی در ادامه این نشست گفت: در کنار هدف مهم زنده نگاه داشتن یاد شهدا، باید از این فرصت برای روشنگری و بصیرت افزایی استفاده کنیم تا جهان ناقضان حقوق بشر را بشناسد. ایران اسلامی قربانی اقدامات رذیلانه تروریست‌ها و در راس آنها آمریکاست. در همه این سال‌ها همه ما آثار تحریم‌های ظالمانه را لمس کردیم که این ناقض حقوق بنیادی تمام ایرانیان است.

وی اضافه کرد: باید در حوزه رسانه، مجامع بین‌المللی و در همه فرصتهای پیش رو باید از آمریکا مطالبه گر باشیم و ادعای حقوق بشر آنها را به چالش بکشیم. باید با مصادیق عینی غیرقابل انکار قدرت شیطانی شیطان بزرگ را به چالش بکشیم. در سال ۱۳۶۰ ترور نافرجام مقام معظم رهبری در مسجد اباذر تهران اتفاق افتاد که خداراشکر نافرجام ماند و توطئه گروهک فرقان به نتیجه نرسید و امروز از نعمت مقتدای جهان اسلام بهره‌مند هستیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با یک اقدام رذیلانه و یک فاجعه دردناک یعنی بمب گذاری و انفجار محل نشست سران کشور، آیت‌الله شهیدبهشتی و ۷۲ آن از سران این کشور را به شهادت رساندند. حامی منافقین کی بود؟ در سال ۶۶ نیز ایرانیان آماج بمب‌های شیمیایی قرار گرفتند و بیش از ۸ هزار نفر در این بمباران مورد آماج قرار گرفتند. کجا بودند مدافعان حقوق بشر؟ چه اقدامی کردند؟ این نمونه نقض حقوق بشر است. شاید در ظاهر بگوییم کار صدام بود، اما در راس حامیان صدام، جز آمریکایی‌ها بودند؟ در غارت و کشتار یمنی‌ها، در سوریه، در عراق و در فلسطین همین آمریکا ناقض حقوق بشر است.

نصرت‌الله لطفی با بیان اینکه شهید کچویی، پدر توابین را نیز به شهادت رساندند، گفت: در ۱۲ تیر ۱۳۶۷، اقدام بی‌واسطه آمریکا و مزدوران آمریکایی و شرایط موشک به هواپیمای مسافربری ایران که ۲۹۰ مسافر را قتل عام کردند. نه تنها اظهار شرمساری نکردند از این اقدام ضد بشری بلکه ناخدا و سربازان ناو جنگی آمریکا، مدال افتخار از دولت آمریکا گرفتند. بیش از ۵۰ زن و ۶۶ کودک را در این ایرباس رذیلانه با موشک مورد هدف قرار دادند.

وی اکید کرد: به همین خاطر از ششم تا دوازدهم تیر به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است. در استان‌ها نشست‌های مختلف و برنامه‌هایی در دو بخش آیین و تبیین برگزار می‌شود. مهم بخش تبیین است تا ادعای دروغین حقوق بشر آمریکایی به چالش کشیده شود.

وی «آمریکا دشمن شمار یک بشریت، منفورترین دولت ناقض حقوق بشر» را شعار امسال این هفته اعلام کرد و گفت: امسال چهلمین سالگرد فاجعه دردناک شهادت چهره‌های خدوم نظام اسلامی است. در هفتم تیر امسال مناسبت‌ها و آیین‌هایی داریم. به همین خاطر در مجموعه یادمان هفتم تیر ستادی تشکیل شده است و ۱۴۰ اثر را نمایش خواهند داد. همایش بزرگی در این باره برگزار می‌شود. بیش از ۲۵۰۰ عنوان برنامه را در سراسر کشور تدارک دیده‌ایم که شامل همایش، یادواره، نمایشگاه، تبلیغات محیطی و نماز و ... استفاده خواهد شد.

وی گفت: در تهران در کنار برنامه ویژه چهلمین سالگرد، روز ۷ تیر ساعت ۱۰ صبح برنامه ویژه‌ای را با حضور مقامات و خانواده شهدا برگزار خواهیم کرد. روز پنجشنبه ۱۰ تیر مراسم عطر افشانی مزار شهدا را در بهشت زهرا خواهیم داشت. در وزارتخانه‌ها نیز بزرگداشت شهدا را خواهیم داشت.

وی افزود: در هفت تیر در سردشت برنامه مربوط به بمباران شیمیایی این منطقه را خواهیم داشت. در روز ۱۲ تیر ساعت ۹ صبح گلباران محوطه و منطقه‌ای صورت خواهد گرفت که هواپیمای مسافربری مورد حمله قرار گرفت. فردا ششم تیر آیین شکرگذاری نافرجامی ترور بر علیه شخصیت نمونه تاریخ، مقتدای عظیم الشان جهان اسلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را خواهیم داشت.

نصرت‌الله لطفی در پاسخ به سوال پانا مبنی براین که در این هفته چه برنامه‌هایی در سطح بین‌الملل دارید، گفت: متاسفانه به خاطر شرایط کرونایی در سال گذشته و امسال این برنامه‌ها زیاد مقدور نشد. اما از ظرفیت نهادهای بین‌المللی خود باید استفاده کنیم و استفاده کرده‌ایم و امیدواریم قدم‌های بزرگی برداریم. نباید فقط به داخل کشور اکتفا کرد. در دستور کار هم هست که حتما عملی خواهیم کرد.

برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی استان تهران به شرح زیر است:

*برگزاری مراسم به شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری در حادثه ترور معظم‌له در ششم تیرماه سال 1360، شنبه 5 تیر بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع ابوذر (محل ترور معظم له) با سخنرانی سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

*مراسم رسمی بزرگداشت شهدای هفتم تیر دوشنبه 7 تیر از ساعت 10:00 صبح در قتلگاه شهدای هفتم تیر در دفتر حزب جمهوری اسلامی (سرچشمه)، کوچه شهید صیرفی پور، محل یادمان شهدا با سخنرانی حجت الاسلام والسلمین تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و نماینده مجلس شورای اسلامی و تلاوت قرآن، شعرخوانی، اجرای سرودهای ویژه، پخش کلیپ‌های مربوط به هفته حقوق بشر و فاجعه هفتم تیر، قرائت اسامی شهیدان فاجعه، بیان خاطرات توسط فرزند شهید والامقام حجت الاسلام حقانی

*مراسم عطرافشانی و گلریزان مزار شهدای هفتم تیر با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مردم و مسئولان، در روز پنجشنبه 10 تیر از ساعت 18:00 در بهشت زهرا (سلام الله علیها)، قطعه 72 تن

*گرامیداشت هفته حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها و اجرای برنامه ویژه در وزارتخانه و سازمان‌هایی که شهیدی از شهدای فاجعه هفتم‌ تیر دارند با حضور خانواده‌های معظم آن شهیدان، مقام عالی، مدیران و کارکنان آن مرکز و تدوین زندگینامه شهیدان در فضای مجازی و مسابقات کتابخوانی در این مورد

مرکز رسیدگی به امور مساجد:

*برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های بصیرتی در 500 مسجد محوری در استان تهران، پخش مستند روایتی از ترور، برگزاری یادواره شهدای هفتم تیر، استفاده از ظرفیت فضای مجازی مساجد و ..

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و دعوت از طلاب غیر ایرانی برای تبیین حقوق بشر آمریکایی در 313 بقعه متبرکه امامزادگان استان تهران از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره خواهد بود.

اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران:

با توجه به تعطیلی مدارس از ظرفیت شبکه شاد برای ارسال محتوای مناسب به دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران:

برپایی نمایشگاه 15 روزه از هفتم تیر در موزه فلسطین و اکران 600 اثر هنری برگزیده.

سپاه حضرت محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) تهران بزرگ و سپاه سید الشهدا (علیه السلام) شهرستان‌های استان تهران:

برگزاری نشست­‌های بصیرتی و روشنگری با موضوع دشمن‌­شناسی و جنایات آمریکا، اکران فیلم‌­های جشنواره عمار و برپایی نمایشگاه‌های استکبارستیزی، بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر با تبیین علت فاجعه و پیامدهای آن در بیش از 5200 پایگاه مقاوت بسیج استان تهران در طول هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی.

سازمان زیباسازی شهر تهران:

فضاسازی و تبلیغات سطح شهر و تابلوهای بیلبورد با نصب جملاتی درخصوص جنایات آمریکا و بنر تمثال شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و سایر شهدای هفتم تیر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار