کاهش تراز آبی تالاب قوری گل بستان آباد

تبریز(پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌ها، تالاب بین‌المللی قوری گل بستان آباد با افت تراز مواجهه شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۵۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش تراز آبی تالاب قوری گل بستان آباد

یوسف غفارزاده افزود: در شرایط فعلی تراز تالاب بین المللی قوری گل ۱۹۱۲.۴۱ متر است که سال گذشته در این زمان ۱۹۱۲.۷۴ متر بوده است.

وی گفت: با توجه به این شرایط، وسعت تالاب قوری گل از ۱.۳۷ کیلومتر مربع در سال گذشته در حال حاضر به ۱.۲۹ کیلومتر مربع رسیده که ۸ سانتی متر کاهش نشان می‌دهد.

غفارزاده اظهار کرد: هم اکنون حجم آب تالاب قوری گل ۱.۳۳ میلیون مترمکعب است که در مدت مشابه سال گذشته ۱.۷۷ میلیون مترمکعب بوده است.

تالاب بین المللی قوری‌گل با ۲۰۰ هکتار وسعت در ۱۵ کیلومتری غرب شهر بستان‌آباد در مجاورت روستای امناب (ایمناب) قرار گرفته است.

منابع تأمین‌کنندهٔ آب این تالاب از آب‌های جاری ناشی از برف و باران و تعدادی چشمه‌های زیرزمینی است که در کف آن جریان دارند.

با توجه به اهمیت زیست محیطی قوری گل، این تالاب جزو تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر است و به علت پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، حائز اهمیت ملی و بین‌المللی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار